1

Onderwerp: Vulling tip gevraagd!

Aankomend weekend hebben we een familieweekend waar ik twee taartjes voor ga maken. Eentje gaat gevuld worden met aardbeienbavarois. Maar voor de andere kom ik er niet uit.
Het moet een vulling zijn die gemakkelijk te maken is en het moet veel mensen aanspreken (dus niet te apart). Afgelopen november waren mijn ouders 40 jaar getrouwd en toen had ik oa eentje met bbr en mandarijn gedaan en eentje met banaanbavarois met banaan, eigenlijk wil ik dus iets anders.
het moet wel makkelijk te maken zijn want ik moet ruim 2,5 uur rijden en ik zie het dus niet zitten om van thuis mee te nemen en ik wil daar ook niet heel lang kwijt zijn aan het maken van de taart.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Vulling tip gevraagd!

Heb altijd veel succes met de limoenbavarois (staat hiernaast bij de recepten). Kun je ook nog combineren met laag lemoncurd. Misschien een idee om de bavarois thuis te maken en meenemen in koelbox. Vul je de taart op locatie.

Groetjes,
Daniela

3

Ik heb pas een klein taartje gemaakt gevuld met een laagje gesmolten witte chocolade en daaroverheen mandarijntjes uit blikjes. Ik vind het een heerlijke combinatie en het is zo gedaan, maar dan heb je weer wel mandarijntjes net als in de vorige taart..

4 Laatst bewerkt door tom poes (15-01-2008 19:23)

Zwitserse room, (= half bbr/half slagroom) als dan niet met vruchtjes (cocktailfruit, stukjes perzik, manderijntjes) en/of koekjes (bijvoorbeeld amarettokoekjes :P :P :P ...) En dan je tweede laagje gewoon jam.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

tom poes schreef:

Zwitserse room, (= half bbr/half slagroom) als dan niet met vruchtjes (cocktailfruit, stukjes perzik, manderijntjes) en/of koekjes (bijvoorbeeld amarettokoekjes :P :P :P ...) En dan je tweede laagje gewoon jam.

waarom bedenkt ik me zelf nou niet zoiets simpels? Dat is lekker makkelijk te maken.
Iets met chocola vind ik ook wel lekker maar ik overweeg om er ook een klein bolletje bij de maken met chocoladebavarois met misschien kersenjam ofzo gevuld en dan gewoon chocoladekrullen eroverheen, dat is wel makkelijk en ziet er ook gelijk leuk uit.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

Als je een feestje hebt dan doet champagnecreme het ook erg goed! Met de mix van de shop.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

ik raad de mensen vaak aan -als ze twee taarten wensen- om iets met fruit en iets met chocolade te nemen, dan heb je al 99% van de mensen die hun gading vinden :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

wat ik nog steeds het allerlekkerste vind in een biscuit is simpele mokka-botercreme (een beetje zeer sterke koffie door de botercreme of espresso-poeder)

9

bokkenpootjesvulling doet het hier ook altijd erg goed!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.