1

Onderwerp: Hoe krijg je die ruitvorm in de rand??

Hallo,

Bij Life en Cooking zag ik Wendy's taart (erg mooi :D)....en toen viel me de rand op die ze bij de bruine taart had gemaakt: die ruitvorm.
Ik ben nog maar een leek op dit gebied en weet nog lang niet hoe alles gemaakt/versierd etc word... :o
Is er ergens een How-To hier van of wordt hier een speciale mal ofzo voor gebruikt? Het lijkt me niet dat het uit de losse had gedaan wordt he (zo precies)...

Groetjes Tien

2

Re: Hoe krijg je die ruitvorm in de rand??

Er zijn malletjes voor maar je kunt het ook gewoon met een rechte lat doen en dan erlangs met een mes-tooltje ...Als je een lineaal gebruikt die mooi snel is dan kun je heel makkelijk de afstanden tussen de strepen gelijk houden.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan hoor maar het lijkt me het makkelijkste gaan als je taart een beetje mooi recht is aan de zijkant...of niet ???

3

Hee bedankt voor je reactie!! Welke mal bedoel je? Kun je die in de webshop kopen?
Snij je dan niet het fondant kapot als je het met een mesje doet?

sorry voor de vele vragen :o ...dat krijg je he als je nog maar net bent begonnen met bakken ;)

Groetjes Tien

4

nnicole1234 schreef:

een lineaal gebruikt die mooi snel is dan kun je heel makkelijk de afstanden tussen de strepen gelijk houden

:think: ik ben soms blond :lol: dat geef ik toe :Y maar wat is een snelle lineaal :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

nnicole1234 schreef:

het lijkt me het makkelijkste gaan als je taart een beetje mooi recht is aan de zijkant...of niet ???

Daar zat ik dus ook aan te denken... als je taart he-le-maal strak/recht is dan lukt het wel lijkt me... maar zijn taarten ooit strak/recht :s de mijne meestal niet...

Nou ja, ik wil het gewoon maar eens een keer proberen. Mislukt het echt dan moet er in het ergste geval een h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Gebeurt dat echt d.m.v. een lineaal en een mes?? :think:
Ik ben nog op zoek geweest naar een soort mal, maar kan het niet vinden... :s
Het lijkt me als je het met een mes doet, je kans hebt om het door de fondant te steken....en met een lineaal lijkt me een foutje zo gemaakt?

Weet iemand een makkelijker manier? Weet iemand welke mal je ervoor gebruikt en waar kan je die kopen??

een zich-afvragende-of-ze-het-ooit-te-weten-komt-Tien

Groetjes Tien

7

ik heb wel impression matten gezien met puntjes die je dan zelf kunt verbinden zoals http://www.squires-shop.com/cgi-bin/TLS … gno=T50762 en http://www.earlenescakes.com/store/impr … tools.html (ongeveer halverwege) en ook lijkt wel uitstekers met verbindings lijnen. http://www.sugarcraft.com/catalog/gumpa … n-mats.htm

8

Jaaaa!! Die dingen moet ik hebben!! :D:D

Super Rymke :thumb:

Groetjes Tien