1

Onderwerp: tylose?

Ik zou letters moeten maken met de tappits en ook lussen voor de beroemde strik..
Ik heb alleen geen tylose, en voor een bestelling zal het al te laat zijn.  Kan je er ook iets anders voor gebruiken?  Of waar zou je tylose kunnen kopen in Belgie?

2

Re: tylose?

Volgens eerdere berichten op dit forum, zou je het in Belgie kunnen kopen in een apotheek...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8374

Iets anders zou 'k niet weten..

Groetjes Tien

3

Gewoon onder de naam tylose dan?  Lijkt me nogal een raar idee :)  straks al mijn klanten 'verslaafd' aan mijn taartjes :D

4

Ik woon ook in Belgi

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

5

Bestaat er iets anders om het harder te maken?  Als ik twee dagen op voorhand de striklussen in fondant maak en ik laat ze drogen met papier tussen, zouden ze dan niet blijven staan?

6

Mijn apotheek kon het wel bestellen en het was juist goedkoper (in feite is het zetmeel gebruikt om pilletjes aan te maken in van die capsullekes)
Ze bestaat uit 4 sterktes of viscositeit.
Onder de naam methylcellulosum . Mijn potje komt van de firma Pharminnova uit waregem.
Het lijkt me vreemd dat de apotheek dat niet zou kunnen bestellen eigenlijk ?

7

WendyV schreef:

Ik woon ook in Belgi

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Gebruik je het dan in dezelfde hoeveelheden als gewone tylose?  twee theelepeltjes op 500 gr dacht ik?

9

Kellyke schreef:

Gebruik je het dan in dezelfde hoeveelheden als gewone tylose?  twee theelepeltjes op 500 gr dacht ik?

ik gok altijd ;)   en heb het potje naast mij staan zodat ik er kan bijdoen indien nodig, je voelt het al na een paar minuutjes of het stijf genoeg is (vind ik)

10

De apotheker had iets in die aard maar het noemt NACARBOXY (methylcellulose) en komt in ne pot van 100 gr en kost een 20-25 euro.  Is het dat??

100 gr lijkt mij veel, niet?? 

Ze gebruikten het om medicatie aan te dikken..

11

Ik ga hier een beetje vervelend doen, maar ik weet niet goed wat ik nu moet vragen bij mijn apotheek.
In de webshob verkopen ze tylose/CMC, CMC is dus carboxymethylcellulose (oftewel E466) en ik denk dat julie methylcellulose (E461) gebruiken. 
Ik heb een beetje aan het rondzoeken geweest en ze zijn beide vergelijkbaar maar E466 is oplosbaar en E461 niet. Dus ik twijfel wat het best is. Gaat de CMC (E466) zich niet beter verdelen en minder korrelig zijn?

Sorry mijn uiteenzetting maar ik denk soms een beetje te veel na over dingen die ik in mijn eten draai.

groetjes Wendy

12

Wendy V schreef:

Ik ga hier een beetje vervelend doen, maar ik weet niet goed wat ik nu moet vragen bij mijn apotheek.
In de webshob verkopen ze tylose/CMC, CMC is dus carboxymethylcellulose (oftewel E466) en ik denk dat julie methylcellulose (E461) gebruiken. 
Ik heb een beetje aan het rondzoeken geweest en ze zijn beide vergelijkbaar maar E466 is oplosbaar en E461 niet. Dus ik twijfel wat het best is. Gaat de CMC (E466) zich niet beter verdelen en minder korrelig zijn?

Sorry mijn uiteenzetting maar ik denk soms een beetje te veel na over dingen die ik in mijn eten draai.

groetjes Wendy

al een zinnig antwoord op je vraag gekregen :cool:

13

Iemand nu al een idee of er verschil zit tussen deze van de webshop en deze van de apotheek?? 

Staat er mss een samenstelling op die van de webshop, dan kan ik eens vergelijken...

14

Och dat maakt allemaal geen verschil uit :)
Ze doen alle drie hun werk ( er is ook nog het natuurlijke "tragant gom" )
En met die van de apotheek heb ik nog nooit iets van korreligheid ervaren dat zou hinderen.

15

Ben net naar de apotheek geweest en de vrouw was zo vriendelijk een beetje van haar CMC mee te geven.  De methylcellulose is ook allemaal hetzelfde maar het cijfer dat erbij staat 466, 461, 1500.. gaat over de dichtheid.  Dus hoe meer of hoe minder je ervan gaat nodig hebben, of hoe hard het moet worden.

Ik heb het nog nooit gebruikt.. kan iemand mij vertellen hoe het werkt?  Ik wil de strik maken.  Dus dan doe ik gewoon bij de nodige hoeveelheid marsepein een lepeltje tylose.  Hoe zie ik of het voldoende is?   Dan moet ik het laten rusten (hoe lang?) En is het nadien dan nog kneedbaar?  En als ik dan de lusjes van de strik gemaakt heb.. wat gebeurd er dan?  Hard de marsepein dan uit of hoe gaat dat juist?  :)  mja sorry.. firsttimer

16

hmm, ik denk dat ik nog eens met bijkomende info naar de apotheek moet als die van de shop op is.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

17

die nummers dat is de viscositeit.  Ik heb de "strafste" genomen. Gevraagd aan de apotheek welke dat was (maar vraag me niet welke dat weer was???)

Ik gooi er ook altijd gewoon wat bij een theelepel of 2 en ik laat het niet rusten.

Iets anders :o kunnen de 2 wendy v misschien een avatar of zo aanschaffen want ik hou jullie niet uit elkaar zo. Ik moe heel de tijd gaan kijken of de v los of er tegen staat en wie was nu weer wie ? :o

18

karentje schreef:

Iets anders :o kunnen de 2 wendy v misschien een avatar of zo aanschaffen want ik hou jullie niet uit elkaar zo. Ik moe heel de tijd gaan kijken of de v los of er tegen staat en wie was nu weer wie ? :o

Done :)

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren