1

Onderwerp: Wilton bakblikken sets

Ik vroeg me af of jullie gebruik maken van de Wilton bakblikken om stapeltaarten te maken. Ik zie in de shop zo van die mooie sets staan bv. een hart in 4 verschillende maten. Zijn jullie tevreden over de blikken ? Gaat bv. biscuitdeeg goed uit de vorm zonder dat hij blijft plakken ? En hoe zit het met de 3D bakblikken ? Wat zijn jullie ervaringen ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

2

Re: Wilton bakblikken sets

Ik ben niet zo'n ervaren maakster, maar heb wel voor mijn eerste stapeltaart de set van Wilton aangeschaft en ik moet zeggen: het bevalt me beter dan welke vorm dan ook. Ik vind het  fijn, dat ze zo hoog zijn, waardoor je kapsel ook heel hoog uit de vorm komt en het gaat er altijd zonder problemen in z'n geheel uit  (spuit 'm alleen in met bakspray). De inhoud is wel groter dan de maten die bij felicitaartjes zijn aangegeven (bij de ronde vormen + 25%, dus gebruik je wel meer mix).

Groet, Jolanda

3

Ik heb alleen de ronde, maar vind ze wel erg fijn. Ik was bang dat je de kapsels er niet uit zou krijgen, maar dat is geen probleem.
Ik vind ze wel erg prijzig trouwens, maar voor vormen die je veel gebruikt wel het overwegen waard, vooral prettig als je een stapeltaart wil maken die gelijkmatig verspringt :)

Mijn website: Presentaart

Ik heb de bloemenset, checkerboard, wondermold, 2 halve bollen en de ronde hoge bakvorm van Wilton. Alle cake komt er prachtig uit. Blijft niet plakken. Altijd goed. Maar dat mag dan ook wel voor die prijs. Maar de andere merken doen het hier ook goed, hoor. Ik werk met bakspray, misschien helpt dat.

Grtz,
Lampie