1

Onderwerp: Vulling vraag citroen

Hoi allemaal.

Mijn nichtje wil haar verjaarsdagtaart graag smaak citroen.
Kan ik samen met lemon curd en citroenkwark de taart vullen? Laag lemoncurd en nog een laag citroenkwark? Of wordt dat te citroenig? Kan ik dan beter nog een laag jam doen ofzo?

Wil vanavond de taart vullen en bekleden. En dan morgen opsieren.

Groet van Marianne (Friesland)

2

Re: Vulling vraag citroen

Dat is heeeeeeeeerlijk! Je moet natuurlijk wel van een zure smaak houden!

3

Ja maar de fondant geeft toch zoete smaak en de botercreme ook toch?

Groet van Marianne (Friesland)

4

Tuurlijk, dat is het lekkere eraan vind ik ;)
Maar je blijft wel het zure proeven van de lemoncurd hoor. Miischien een klien laagje voor de zekerheid dan?

5

Wat is dan lekker bij citroenkwark? Heb wel banketbakkersroom in huis. En abrikozenjam......

6

Het is een heerlijke combi. Je kan ook bbr met lemoncurd doen. Is ook erg lekker!!!

7

hahhhahahhaha, meid gewoon doen wat jij lekekr vind hoor.
Ik vind de combi lemoncurd en citroenkwark heerlijk. Wilde alleen maar aangeven dat het een kwestie van smaak is. ;)

8

Ik hou ook van citroenig!! :p Voor mijn man's verjaardag maak ik ook een taart met een laagje Lemon Curd en laag slagroom, mmmm

Groetjes Tien

9

Ik ben ook gek van citroensmaak en zo´n vulling lijkt me heerlijk, maar wat is lemoncurd eigenlijk??

10

Lemon Curd is een soort citroen-jam van het merk Chivers. Te koop bij de grotere AH, Jumbo.... Het staat bij de jams.

Groetjes Tien

11

Ik heb afgelopen week een (fototoestel-)taart gemaakt met een dun laagje lemoncurd en daaroverheen wat botercreme uitgesmeerd en in de tweede laag een laag citroenkwark gedaan.  Was een heerlijke frisse combi. Uiteraard smaakt het naar citroen maar het zuur overheerst niet, gewoon lekker fris. We hebben er met 8 mensen van gegeten en iedereen vond het heerlijk.

Groet, Jolanda

12

effe een vraagje: kun je lemoncurd ook als onderlaag voor de fondant gebruiken of is dat te 'nat', smelt dan de fondant? Of kun je het beter mengen met de botercreme?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

13

Iemand?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

14

Alleen lemoncurd zou ik niet doen. Je kan wel je botercr