1

Onderwerp: Spiderman streepjes

Hallo, na lang wachten heb ik weer een bestelling: Een spiderman taart.
"Ja, dat doe ik voor je, ehhum!" Ik heb hier even rond gekeken en het is dus te doen, maar hoe krijg ik die streepjes op het pak.
Ik las iets over een lijmpistool (?) Wie heeft voor mij de goude tip. Ik kan natuurlijk ouwel bestellen, maar dan stel ik mijn buurjongetje (een van mijn grootste fans!)teleur.

Alvast hartelijk bedankt voor je reactie en wat staan er een mooie exemplaren in de parade!

Groetjes Monique
webadres www.tartedeco.mijnalbum.nl

2

Re: Spiderman streepjes

je kunt met een sugargun of kleipistool heel dunne sliertjes maken en dat als web gebruiken. Een lijmpistool lijkt me niet handig.... haha   :) Ik zelf heb het erop geschilderd. Gewoon met kleurstof en een heel klein fijn kwastje. Goed laten drogen. De meeste verven hier met  kleurstof en alcohol, maar dat heb ik nog nooit gedaan.  Succes

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

3

ik doe het soms met een eetbare schrijfstift als het een klein puzzelplaatje is, bij een groter doe ik het ook met de sugargun

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

miep-miep schreef:

je kunt met een sugargun of kleipistool heel dunne sliertjes maken en dat als web gebruiken. Een lijmpistool lijkt me niet handig.... haha   :) Ik zelf heb het erop geschilderd. Gewoon met kleurstof en een heel klein fijn kwastje. Goed laten drogen. De meeste verven hier met  kleurstof en alcohol, maar dat heb ik nog nooit gedaan.  Succes

Gebruik je dan kleurstof uit een potje? ik heb dit een keer voor oogjes gedaan, maar het bleef vlekken? Hoe lang is lang drogen?

Groetjes Monique

5

Ik gebruik de sugarshaper. Ik neem dan het rondje waar een heleboel gaatjes inzitten en daar de sliertjes van gebruik ik. Ik 'snij' de lijntjes eerst voor waarna ik de sliertjes erin leg.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

wat dacht je van een (schone anders meurt je taart) knoflookpers?

Alles goed???? nee 3 fout

7

ik gebruik inderdaad kleurstof uit het potje. Heel klein beetje gebru, De volgende dag was het droog.

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

8

Je kunt een beetje kleurstof uit een potje mengen met een beetje alcohol (de alcohol verdampt weer dus ruiken en proeven doe je het niet) Gooi er niet te veel alcohol bij en probeer het gewoon eens op een stukje marsepein of fondant. Alcohol droogt veel sneller dan water en dat vlekken waar je last van had komt denk ik omdat je er teveel water bij hebt gedaan. Je kunt de lijnen misschien ook spuiten met icing?

bedankt voor jullie reacties. Toch verven in voorgetrokken gootjes...eerst maar even testen!

Groetjes Monique

10

Ik moet volgende week een spiderman en ik ben van plan de lijntjes met stift te doen!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken