1

Onderwerp: Verjaardagstaarten en Dora opdracht

Hoi Allemaal,

Ik ben in december jarig geweest en heb natuurlijk een heerlijke taart voor mijn eigen verjaardag gemaakt. Want het is ook eens leuk om zelf te mogen kiezen wat je lekker vindt. Nou dit is hem geworden, niet mooi gedecoreerd maar bekleed met chocolade rozijnen (Mmmm...)
Het is chocolade cake met kersenvlaaivulling en chocoladebotercreme.
http://byfiles.storage.live.com/y1puUaoUdHvLUMBrYOxbNXxu0lxthQuvVh20_lezM3e2uRUVouDog3NFA5Pc9pYycnXZ-np66dYhHs

Omdat mijn vriend een maand eerder jarig was en we het samen vierden ook een taart die hij graag wilde hebben. Hij is motorfan en zijn favorite merk is Kawasaki. Vandaar de groene kleur.
Vulling: Citroenkwarttaartpudding van Mona en een laagje Lemon Curd.
http://byfiles.storage.live.com/y1puUaoUdHvLUOYxOGF4-PKQ4OQcI3BUo6v9LVFUklVTrRP9sCXVxK044tb37sLOXJIiYJwZw1Uxts

Deze opdracht heb ik vandaag gemaakt. Een Dora voor de vierde verjaardag van de zus van mijn peetkindje (beetje ingewikkeld haha).
Vulling: Slagroom met oreo koekjes en aardbeien jam. Ik hoop dat ie in de smaak valt morgen.
http://byfiles.storage.live.com/y1puUaoUdHvLUMr9HBtKSviYVao8LtmnMONsDK10QVGz_7UTrDuPh7pEk5p_glxcAyJuoMDWJ-j8aw

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Michelle...

2

Re: Verjaardagstaarten en Dora opdracht

het water loopt me in de mond van de eerste taart, ziet er heeeeeerlijk uit ( ook al zitten er dan geen geboetseerde bloemetjes oid op!)
De kawasaki taart is lekker strak, stoer hoor, en de dora taart is geweldig gepuzzeld, dat moet ik nog leren...
ik heb trouwens dat draaiding wat eronder zit, ook van de week bij de ikea gekocht, ideaal!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Nog gefeliciteerd dan met je verjaardag.Beter laat dan nooit haha!
Strakke taart die van kawasaki en een dora taart is ook een dotje.

vullingen klinken heerlijk.

Groetjes Angelique

4

mooie taarten hoor, je kawasakitaart is mooi strak, Dora ziet er lief uit en je eerste taart mmmmmmmm!

5

Die eerste... wat ziet die er verrukkelijk uit! :9
De andere taarten zien er ook mooi uit, maar die eerste het lekkerste!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6 Laatst bewerkt door nnicole1234 (12-01-2008 19:35)

Hmmmm...apart zo met die rozijnen...leuk bedacht  !! (was het lekker ?)
De Kwalijk Zakie taart is megastrak...maar net niet de goede kleur ;)....is ook wel heel erg lastige kleur om te maken denk ik. (nou, heb nog ff gecontroleerd maar je kleur komt toch best in de goede richting hoor...tikkie meer geel misschien maar mijn groen is altijd heeeeeel anders dan ik van te voren had bedacht dus petje af hoor )
En ik weet heeel zeker dat er een meisje heel bij gaat zijn met deze Dora :Y

7

Mooi en lekker zeg en die met die chocolade...... helemaal mmmmmmmmmmm!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

nnicole1234 schreef:

Hmmmm...apart zo met die rozijnen...leuk bedacht  !! (was het lekker ?)

Ja het was heel erg lekker, iedereen koos voor de chocolade rozijnen taart, en bijna niemand voor de kawa taart haha. En heb er zelf ook veel van gegeten ;)

nnicole1234 schreef:

De Kwalijk Zakie taart is megastrak...maar net niet de goede kleur ;)....is ook wel heel erg lastige kleur om te maken denk ik. (nou, heb nog ff gecontroleerd maar je kleur komt toch best in de goede richting hoor...tikkie meer geel misschien maar mijn groen is altijd heeeeeel anders dan ik van te voren had bedacht dus petje af hoor )

Ja, om de kleur precies hetzelfde te krijgen, vindt ik altijd moeilijk. Maar mijn vriend had de kleur goedgekeurd dus dan vind ik het prima haha.

nnicole1234 schreef:

De Kwalijk Zakie taart

Hahahaha :D
(Ben jij fan van een ander motormerk?)

Groetjes Michelle...

9

3 hartstikke mooie taarten! Echt leuk allemaal, en zo mooi gemaakt!

Groetjes Tweety!

10

Zo heeee.... DAT ziet er lekker uit... dat moet smaken, dat kan niet anders... :9

En je kunt ook al zo goed puzzelen... *jaloers*... :S ... echt knap...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

11

mooi zeg
die rozijnenchocotaart ziet er erg apart uit. Iets wat ik zelf niet zo gauw zou doen denk ik.

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

12

Wow die eerste is gaaf geworden zeg met die rozijnen bovenop met chocolade, ziet er suuuperlekker uit! Je motortaart heel mooi strak en stoer, en je Dora is lief geworden!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

Op volgorde : superlekker - superstrak - superlief!

Je hart fluitsert, luister goed!