1

Onderwerp: toverstafjes- lettertappits

Wilde wel nog iets weten ivm de tappitsletters op de toverstafjes. Laat je de letters drogen en met wat plak je ze er daarna op? Of maak je ze en doe je ze onmiddelijk op de koekjes (moet de icing dan nog wat nat zijn?)
Als het me wil lukken met die tappits want vorige keer kreeg ik er bijna geen enkele fatsoenlijk. Heb het geprobeerd met de tips van Lara maar dan zonder die cresco (wat is dat eigenlijk?). Als ik ze er al uit krijg is dat met een vies randje en bij het oppakken vervormen ze helemaal.

2

Re: toverstafjes- lettertappits

Ik heb de letters laten drogen,had de koekjes bekleed met fondant,maar anders de icing laten drogen en er dan met wat lijm op plakken!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

karine schreef:

Wilde wel nog iets weten ivm de tappitsletters op de toverstafjes. Laat je de letters drogen en met wat plak je ze er daarna op? Of maak je ze en doe je ze onmiddelijk op de koekjes (moet de icing dan nog wat nat zijn?)
Als het me wil lukken met die tappits want vorige keer kreeg ik er bijna geen enkele fatsoenlijk. Heb het geprobeerd met de tips van Lara maar dan zonder die cresco (wat is dat eigenlijk?). Als ik ze er al uit krijg is dat met een vies randje en bij het oppakken vervormen ze helemaal.

Crisco is een plantaardig vet zoals ook Trex, kun je bij de webshop oa kopen.
Ik laat mijn letters ook altijd drogen, anders vervormen ze zo erg.
Je kunt ook zelf mexican paste maken (recept van Franky bij Recepten hier op het forum), daar gaan de letters echt supermakkelijk mee, heb zelf tegenwoordig gewoon allerlei balletje mexican paste in de vriezer liggen, heel handig :-)

Als de letters droog zijn kun je ze gewoon op de droge icing plakken met een klein beetje eetbare lijm/icing of water, gaat allemaal goed, als je maar weinig gebruikt!

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Lara schreef:

Sukses h

5

karine schreef:
Lara schreef:

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Lara schreef:

Nogmaals sukses Karine, is er niet iemand die anders even de letters voor je kan  maken? Jammer dat ik zo ver weg woon van je....

Ik val niet zo graag iemand lastig met extra werkjes ..en zeker die 'rot'lettertjes niet :lol:
Maar der bleek toch geen plaats meer te zijn op mn taart (Sarah Kay).Ben heel moeilijk in het inschatten van grootes en verhoudingen, vind ik het moeilijkste van taart maken:dikwijls zijn mn figuurtjes te groot of moet ik taart groter maken omdat ik puzzel te groot heb gemaakt,....

7 Laatst bewerkt door Kaatje Koek (14-01-2008 21:08)

Ik heb van het weekend zelf voor het eerst de letter tapits gebruikt. Ik heb fondant (zonder tylose) dun uitgerold op vershoudfolie (dat plakt zo op je aanrecht). Letters uitsteken en ze kunnen zo op het folie drogen. Als ze dan hard zijn kun je ze op je vinger omkeren en zuinig bestrijken met wat eetbare lijm.

Ik had niet echt last van rafeltjes. De vershoudfolie is een must, zodat je de letters niet hoeft op te pakken als ze nog zacht zijn.

Berichten [ 7 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » toverstafjes- lettertappits