26

Re: wil iemand helpen met roosjes?

mikado schreef:

wauw !!! bedankt. mijn oma wordt 93 in april en die wil graag een taart met roosjes maar ik zag mezelf nog niet 93 roosjes maken met allemaal losse blaadjes maar zo moet het lukken. dat worden 90 kleine en 3 grote roosjes of zo......

Ik heb er laatst 84 gemaakt in zo'n beetje anderhalf uur, dus 93 moet makkelijk lukken. Je hoeft dan in ieder geval geen avondenlang te zitten...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

27

Wauw Cain en ik elk bladje maar apart eraan maken. Dit is indd handig.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

28

Ja het is zeker handig. Maar als je "losse" rozen amakt (dus met losse blaadjes) zijn ze wel mooier, zeker als je grote rozen wilt.
Deze zijn vooral geschikt om met meerdere, en kleine liefst gespoten blaadjes ertussen, in toefjes op je taart te zetten.

Groetjes, Carin

29

Misschien kan het om aan de buitenkanten van je rondjes, dus niet het gedeelte dat je op elkaar legt, iets dunner te rolen krijg je toch hetzelfde effect al alle blaadjes apart de doen?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

30

Zooooo, dit is duidelijk ! Heel fijn uitgelegd. Ga ik zeker gebruiken.

Groet, Jolanda

31

jolanda71 schreef:

Misschien kan het om aan de buitenkanten van je rondjes, dus niet het gedeelte dat je op elkaar legt, iets dunner te rolen krijg je toch hetzelfde effect al alle blaadjes apart de doen?

Dat zou je kunnen proberen. Maar dan zijn ze wel ineens een stuk minder snel :D
Bovendien is er bijna geen gedeelte van je rondjes wat niet op elkaar ligt. Dat zijn alleen de uiteindjes. Die zou je dan met je vinger wat platter moeten drukken.

De mooiste rozen zijn nou eenmaal los gemaakt. En niet van marsepein.

Groetjes, Carin

32

Deze had ik vorige week moeten lezen, was een heel stuk gemakkelijker gegaan als de how to die ik hier heb gelezen...
Maar nu moet ik hem maar voor moederdag gebruiken hihihi ;)

groetjes Daantje

33

Nu weet ik ook hoe je een roosje maakt, super bedankt!!!!!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!