1

Onderwerp: Moscovisch gebak vraagje

Heeft iemand ervaring met moscovisch gebak?
Normaal maak ik gewoon biscuit maar af en toe wil ik toch eens iets anders proberen ook omdat er boter in zit en dus langer vers zou moeten blijven.

Maar op een of andere manier gaat het niet helemaal lekker met het beslag.
De laatste keer heb ik de boter met bloem in de keukenmachine geneden en dit met de dooier door de eiwitten gespateld.
Dit doe ik heel voorzichtig (misschien te voorzichtig? :/ )

Het beslag rijst prima maar ik krijg wel wat deuken in de zijkant.
Het smaakt verder wel redelijk (niet zo lekker als biscuit) maar is wel wat korrelig.

Weet iemand of dit zo hoort of doe ik nog iets verkeerd?

2

Re: Moscovisch gebak vraagje

Jammer dat je verder geen antwoorden hebt gekregen (heb zelf geen recente ervaring met moscovisch gebak)
Wat bedoel je met 'deuken in de zijkant'? Op zich wel mooi al dat-ie goed rijst :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ben ik nu de enige op dit hele forum die dit recept wel eens gebruikt??

M'n taartjes van biscuitdeeg worden altijd mooi glad, net als de vorm dus. Met die deuken er in had ik zelf het idee dat dit kwam omdat er net langs de zijkant van het blik alleen eiwit heeft gezeten of iets dergelijks.

4 Laatst bewerkt door Tascha (11-01-2008 21:00)

Ik heb woensdag bij de molen moscovische mix gehaald, en gisteren een taart gebakken. in de oven was hij heel mooi hoog toen hij klaar was heb ik hem even laten staan en toen ik hem eruit haalde,  was hij helemaal ingestort.
ik moet morgen ochtend een taart afleveren dus ik ga nu een nieuwe maken met mijn oude recept, maar ga het van de week toch nog eens proberen. Het moet toch lukken, anders bestaat het recept niet.

Natascha

Groetjes Natascha

5 Laatst bewerkt door knubje (11-01-2008 20:18)

ik heb 1 keer moskovisch beslag gemaakt en die mislukte me dus.Was een recept van hier op het forum.Had schijnbaar ook iets niet goed gedaan maar wat weet ik niet.
Hij rees niet en bleef erg klef.Omdat ik een beetje in tijdnood zat heb ik toen de mix gekocht bij Aveve(vroegere boerenbond) Dat ging al een stuk beter maar nog niet helemaal.Het bleek toen dat het echt hoofdzaak is met de mix dat je 10 min op hoge snelheid goed mixt en roert.Sindsdien mislukt me geen kapsel meer.Alleen is hij soms een beetje te bol van boven maar dat zakt nog wat in als je hem op de kop uitstort bij het afkoelen.

Groetjes Angelique

6

Ik haal bij Planet Cake in Rotterdam wel eens mix voor moscovisch gebak. Is nog nooit mislukt, ik krijg er prima kapsels mee. En het is zelfs nog wat luchtiger dan de kapsels die ik krijg met de mix voor biscuit hier uit de webshop (en die is ook echt lekker).

Maar goed, ik gebruik dus mix en maak het niet zelf.

Groetjes, Sylvia

7

ik ken dat niet, wat is het recept ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

8

Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en......  Hij is gelukt (draai even met mijn hoofd richting keuken). Ja hoor hij is niet ingezakt.

Natascha

Groetjes Natascha