1

Onderwerp: help zeer snel raad nodig

moet morgen 50 geboorte cupcakes maken en nu wil ik mijn pakken icing suger uit engeland gebruiken( die ik gekocht had in birmingham)
op het pak staat 225g tate & lyle icing sugar, 2-3 tbsp water en dit in een kom vermengen, kan ik er dan ook nog kleurstof bij doen?
en is dit dan spuitbaar ?
wat dat betreft ben ik een angsthaasje ( van 100 kg    lol) en wil graag raad
als ik het eenmaal geprobeerd heb kan ik weer alles aan.
groetjes grobbelia

2

Re: help zeer snel raad nodig

Ik denk dat je het wel kan kleuren. En ook dat je het kan spuiten.Maar ik weet het natuurlijk niet zeker, ik heb dat spul zelf niet meegenomen (dat was dus dat ene wat ik niet heb meegemomen :lol: )
Ik zou het gewoon proberen. Desnoods niet het hele pak aanmaken. Zo uit mijn hoofd gezegd klopt de verhouding wel met wat wij hier aanhouden. 225 gram op 15 cc water schrijf jij. Of zit ik er nu echt naast?
Ik zou een beetje aanmaken en kijken wat het doet/is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3 Laatst bewerkt door Franky (11-01-2008 11:06)

Hoi,

Nee het is dan geen royal icing! Het is gewoon poedersuiker. Je krijgt dan een glazuur. Je moet er dus eiwit bij doen om het goed te kunnen spuiten. Wel kun je het gewoon kleuren.

groetjes Francisca

4

Ik heb het ook gekocht, Ans en ik heb even op de ingredi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

ik zit nog op mijn cursus cake decorating, en had dus de royal icing sugar gekocht voor het oefenen thuis, maar de royal icing die je zelf maakt, die droogt veel beter, die gekochte pakken drogen nooit zo goed. Dat zei trouwens mijn lerares ook.

6

Je kan er niet mee spuiten, je krijgt wel glazuur, maar niet spuitbaar. Het droogt ook langzamer en wordt niet echt hard.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com