1

Onderwerp: baktijd langer of korter ???

Even een bakvraagje.
Ik wil eens proberen om een kapsel te bakken in een braadslee....
De braadslee is 2liter inhoud, mijn IKEA bol is ook 2 liter inhoud en die moet ruim
35 minuten in de oven staan. Moet die braadslee nou ook zo lang, of kan die korter
omdat het een minder hoge vorm is ???????

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: baktijd langer of korter ???

volgens mij korter hoor, omdat de warmte minder diep moet gaan alvorens hij in het midden van je cake is, snap je?
goed naar kijken en af en toe eens in prikken met een sat

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Ja ben het ook eens met Catherine ;), als de vorm minder diep is duurt het minder lang en die bol duurt ook altijd wat langer dan een normale ronde vorm.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik heb al een aantal taarten gebakken in de braadslee. Deze moest bij wel 35 minuten. Maar ik heb een hetelucht-combi oven. En dan kan de braadslee niet draaien. Ik weet niet of je ook een hetelucht heb en of die braadslee draaien kan Maar hou er dan wel rekening mee dat de kant bij de hete lucht niet mee rijst want die is veel eerder gaar dan de rest.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Het was in 25 minuten gaar, met onder en boven warmte.......

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

6

Handig dat dat kan. Ik kan dat niet helaas. Had eerst een oven en raakte toen verslaafd.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.