1

Onderwerp: Kersenvlaaivulling?

Hallo iedereen.

Ik heb een tijdje geleden dit forum ontdekt maar me nooit geregistreerd.  Jullie taarten zijn echt allemaal kunstwerkjes!  Zelf bak ik ook graag maar als ik de taarten die hier staan bekijk zijn de mijne heel simpel.

Nu heb ik toch een vraag.  Ik moet binnenkort weer gaan bakken.  Een laat nieuwjaarsdiner zeg maar.  Ik ga 2 taarten bakken.  Een gewone biscuit en dan nog een biscuit met chocolade erover.  In die met chocolade zou ik graag de kersenvlaaivulling doen omdat dit me echt wel heerlijk klinkt maar ik vind precies nergens een duidelijk recept?  Ik heb hier nog nooit van gehoord en weet dus totaal niet hoe hieraan te beginnen.  Of heeft er iemand nog andere lekkere vullingen die toch niet al t

2

Re: Kersenvlaaivulling?

Een blikje van jonkerfris uit de supermarkt is het makkelijkste en een lekker recept :-D

3

ja hoor ik gebruik ook altijd de blikjes :D :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4 Laatst bewerkt door nnicole1234 (10-01-2008 18:01)

Ik heb het idee dat je Belg bent ? Dan zijn die blikjes misschien niet zo makkelijk verkrijgbaar...

misschien kun je ze mailen en vragen of hij bij jou ergens te koop is want het is wel superhandig en erg lekker !

www.jonkerfris.nl rechtsboven staat een eveloppe.

5

Ik ben inderdaad Belg hihi...  Tja we kunnen ons accent zelfs al typend niet wegsteken zeker ;-)

Ik ga het proberen om het te mailen maar het is al tegen 25 januari en ik weet niet of dit zal lukken?

Vandaag kwam ik toch dit recept tegen maar ik weet niet of dit hetzelfde resultaat geeft?:

- 1 pot kersen met vocht nemen.  Het vocht in een pan doen en laten koken.  De pan van het vuur halen en 2 velletjes gelatine indoen.  De kersen er terug bijdoen en laten afkoelen.

6

Ik denk dat jezelfs geen gelatine zou hoeven gebruiken....

je kan gewoon een pot krieken op siroop kopen, laten inkoken en dan binden met wat aardappelbloem of maizena denk ik

Ik heb zelf geen idee hoe die dingetjes in de jonkerfris blikjes proeven

maar zowiezo kersen of krieken zijna ltijd lekker :)

7

Ik bind het meestal met maizena en dat werkt perfect.

Succes met je taarten!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Ik heb laatst ook een recept gepost voor kersenvlaaivulling. Veel lekkerder dan uit een blikje! En heel makkelijk zelf te maken.
Ik weet het recept niet meer uit mijn hoofd, zou het moeten gaan zoeken in m'n schriftje, maar als het goed is moet je het met de zoekfunctie hier ook kunnen vinden. Ik heb het kort na kerst gepost, deze zelfgemaakte kersenvlaaivulling was namelijk

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Wij dikken normaal gezien de kersen uit een pot met vanillepoeder (waar je pudding met maakt).  Zo doen we het voor bv fricandon met kriekjes en als je dit laat afkoelen is het alleszinds goed opgesteven maar ik weet niet of ik dit kan doen voor een taartvulling?  Gaat de taart dan niet te "wak" worden vanbinnen?  Met maïzene heb ik het nog nooit geprobeert!

Ik heb nog eens ff gezocht naar je recept Carin maar ik kan het blijkbaar niet vinden.  Morgen zal ik nogmaals zoeken maar nu eerst naar m'n bedje ;)

Alleszinds al heel hard bedankt voor de reacties!

10 Laatst bewerkt door Carin (10-01-2008 23:16)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17335
dit is 'm

Enne...mijn Belgisch is niet zo erg goed denk ik...
wat is fricandon met kriekjes (ja ik weet dat kriekjes kersen zijn :) )?

En wat is een wakke taart? Is dat een kleffe taart? Hahaha straks ga jij vragen wat een kleffe taart is... of dat hetzelfde is als een wakke taart :lol:

Groetjes, Carin

11

Je kan de kersenvlaaivulling ook in Belgi

12

Carin schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17335
Enne...mijn Belgisch is niet zo erg goed denk ik...
wat is fricandon met kriekjes (ja ik weet dat kriekjes kersen zijn :) )?

En wat is een wakke taart? Is dat een kleffe taart? Hahaha straks ga jij vragen wat een kleffe taart is... of dat hetzelfde is als een wakke taart :lol:

Fricandon of Frikadellekoek met kriekjes (en nee krieken zijn geen kersen, maar er is nauwelijks verschil tussen deze 2 vruchten, de kriek is zuurder) is gehaktbrood met ingekookte krieken op siroop of sap... hmmmmmmmm zo lekker Het is een geniaal echt Belgisch recept dat elke buitenlander raar doet kijken, maar als ze het geproefd hebben...

wak is inderdaad klef en vochtig

13

Oh dan ga ik eens bij Aveve kijken!  En anders risceer ik het gewoon ff om het zelf te maken...  Het zal hoe dan ook wel eetbaar zijn zeker hihi...

Haha dezelfde taal en toch zo'n verschillen :)

14

Zelfgemaakt is stukken lekkerder hoor!

Bedankt voor de uitleg over de fricandon. Het klinkt wel bijzonder, gehaktbrood met ingekookte krieken. Wij kennen dat helemaal niet "hierzo"

Groetjes, Carin

15

Ja in de aveve hebben ze verschillende soorten vullingen van kers, abrikoos en ik dacht ook ananas (tja ik ben ook een belgske h