1

Onderwerp: 'invreten' in icing

Ik heb onlangs koekjes met RI (recept gevolgd van de shop) geglazuurd, zoals ik al vaker heb gedaan. Ik heb proberen te schilderen met het goudpoeder van de shop door een heel klein beetje poeder te mengen met wat jenever. Het lijkt alsof de verf invreet in de icing. Er zitten kleine oppervakkige gaatjes in waar ik geschilderd heb. Kent iemand dit probleem ? Wat kan ik er aan doen ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

2

Re: 'invreten' in icing

Misschien door de alcohol?
Ik weet het niet hoor, maar dan zou het theoretisch (let op: theoretisch dus he :D ) niet moeten gebeuren als je alcohol 95% gebruikt omdat dat veel sneller vervliegt.
Maar ook dat weet ik niet eigenlijk :D
Aan mij heb je dus gewoon niets :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Het kan gebeuren als de icing nog niet door en door droog is.

4

Ik denk dat de icing oplost door het vocht. Volgens mij kan je beter de poeder zonder alcohol op de icing kwasten.

Never give up on things that make you smile......

5

Ik heb al veel koekjes bechilderd met alcohol , kan echt geen kwaad.

6

de icing was volgens mij volledig droog (meer dan een halve dag gedroogd), ik heb er nog een paar liggen, ik zal straks eens proberen met pure alcohol ipv jenever

7

Pure alcohol dacht ik dat net niet gebruikt mocht worden aangaande alles wat taart en zo betreft. Ik ben het ooit eens tegen gekomen.

Maar een half dagje is echt nog niet helemaal droog, je mag eerder minstens 12 uur, liefst 24 uur aanhouden.

8

Bij Wilton spreken ze zelfs van 'verf' te maken met een beetje van hun clear vanilla-extract. Dit heb ik pas binnen, dus ik zal in het weekend eens wat uitproberen op mijn koekjes en het resultaat laten weten.

9

Als je alcohol gebruikt, let er dan op dat het GEEN alcohol ketonatus is. (Of was dit al bekend?)

10

ketonatus ???? euh.... wat is dat ? ik heb alleen pure alcohol in huis die voor consumptie geschikt is, ik maak er ook mijn limoncello en mijn advocaat mee.

11

Was me dit even schrikken.
Eventjes dacht ik dat ik gek aan het worden was en niet meer wist dat ik probleempjes had met icing tot ik zag dat mijn naam toch ietsje anders was.

12

Wendy V schreef:

Was me dit even schrikken.
Eventjes dacht ik dat ik gek aan het worden was en niet meer wist dat ik probleempjes had met icing tot ik zag dat mijn naam toch ietsje anders was.

:D Moest hier toch wel stiemekpjes beetje om lachen hahah!  :lol:
;) teveel wendy's hier hahah