1

Onderwerp: Waarvan en hoe boetseren konijn

Heb naar aanleiding van mijn eerdere post nu het idee om de knuf van mijn zoontje te gaan boetseren voor op zijn taart.

Alleen...... ik heb nog nooit geboetseerd met marspein of fondant. :o
Wel mooie taarten ermee bekleed en plaatjes uitgesneden en zo. Maar

Groetjes
Esther

2

Re: Waarvan en hoe boetseren konijn

kegeltje voor het lijfje, afplatten van boven
hoofdje een een bolletje
armen, beentjes rolletjes die je afplat naar de inplantingen toe en aan het lijf vasthechten.
oortjes, rolletjes die je platdrukt en een beetje vormt, dunner bruin rolletje daar op plat drukken (voor de binnenkant)
voetjes bolletje in model duwen en voor de onderkant weer bruin bolletje plat duwen.

Euh, ik hoop dat dat een beetje lukt hiermee ?

3

En dan de oortjes naar boven houden en dan op het hoofdje plakken zodat je ze daarna naar beneden laat hangen dan hangen ze meteen mooi met een boogje (snap je ?...kan het niet anders omschrijven )

Gebruik fondant met een beetje tylose erdoor dan blijft het allemaal goed in model...hoewel...bij Marsepein krijg je misschien wel een beetje uitzakking waardoor het net een echte knuffel lijkt (als ie tenminste op de goede manier uitzakt en die garantie zit er natuurlijk niet bij ;) )

4

Bedankt voor jullie tips. Zouden jullie het hoofdje en de armen ook extra verstevigen door middel van een prikkertje of zo? Om het goed te laten hechten met het lijf?

Groetjes
Esther

5

Misschien heb je hier iets aan: http://www.youtube.com/watch?v=I33tZA33RC4 Dit is weliswaar een beertje, maar de basis en het snuitje is ongeveer gelijk. Lange oren er aan en klaar is je konijn :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!