1

Onderwerp: welke fondant?

Ik weet niet welke fondant nou handig is.

Ik vind de Ballina zo dun worden als je er even mee bezig bent en met tylose werkt het ook niet zo goed vind ik. Hoe zit het met andere merken? Wat zijn jullie ervaringen?

En kan ik een taart bijvoorbeeld bekleden met de Ballina en dan decoreren met Marsepein? Of is dat niet lekker?

graag ervaringen, ik moet deze week weer bestellen....

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: welke fondant?

Eingelijk kan alles! Misschien niet een handig antwoordt voor je, maar het gaat toch eigenlijk om je eigen smaak en wat je zelf fijn vind om te werken.
Er zijn al regelmatig verschillende vragen geweest omtrent dit onderwerp, en je ziet dat de meningen onwijs verdeeld zijn hierover. De een vind dit, de ander vind dat. Smaak he!
Ja de enige manier is, om het eens te proberen met verschillende smaken. Zo heb ik dat dus ook gedaan. En dan kom je er langzaam achter wat je handiger vind werken en wat je lekkerder vind. Het zijn tenslotte toch jou taarten!
Overigens maak ik de meeste boetseersels van marsepein, en die zet ik op een fondanttaart. Heerlijk hoor!

3

Ballina (chocosmaak) en marsepein zijn heel erg lekker bij elkaar !

Zelf bekleed ik meestal met marsepein en decoreer daar ook zo veel mogelijk mee.
Voor strikken,figuurtjes en wit gebruik ik PettinIce maar voor een wit kleedje over de marsepein gebruik ik dus weer Ballina (omdat dat gewoon lekker smaakt samen met de marsepein)

Het is gewoon proberen en proeven vrees ik

4

Waarmee kan ik dan bijvoorbeeld een tafel maken die rechtop blijft staan? Dat lukt me namelijk niet met de Ballina.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

5 Laatst bewerkt door Carin (08-01-2008 09:53)

RegalIce of Pettinice. Of marsepein.

Maar Ballina hardt niet uit, ook niet na tylose, het is enkel en alleen geschikt om te bekleden.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Bedankt !

7

De paste to cover van Ballina hardt niet uit, maar de Pastillage en Gumpaste wel :Y
En de modelling paste van Ballina is ook lekker, wel beetje tylose erbij nog voor de stevigheid, maar qua substantie vind ik hem ook prettig werken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag