Onderwerp: Koekjes verpest
Nou nou nou, wat een gedoe zeg. Ging ik mijn eerste batch koekjes bakken naar het recept van PP. Ik heb een combi magnetron. Tja ik heb het geweten. Wat was ik boos. Ten eerste kun je bij mij in de combi niks er inschuiven, dus je moet het neerleggen. Mijn combi is echt heel klein, maar ja ik eigenwijs he. Ik moet en zal koekjes bakken. Dus koekjesdeeg gemaakt (met losgeklopt ei ) mijn koekjes op de siliconen bakmat en voorzichtig in de combi geplaatst op 180 graden volgens mij. (pin me er niet op vast.) Ik verder met de rest van het deeg, koekjes uitsteken, wanneer ik een brandlucht ruik na 5 minuten. Dat is vreemd, ik naar de combi, maak hem open is mijn bakmat helemaal aan de zijkant verschoven, ligt al het deeg door de combi, op plekken waar ik niet eens bij kwam. GRRRR #$@.
Ben ik natuurlijk vergeten dat de combi van binnen draait en die siliconen bakmat die er sowieso net in past makkelijk aan de kant wordt geschoven, waardoor het deeg er dan weer van afvalt. Die bakmat is in elkaar gefrommeld en heeft tegen een opwarmleiding (weet ik veel hoe dat heet) gelegen. Dat stukje is dus ook zwart en verbrand. Okee, even balen en komop er weer tegen aan. Had toch nog meer deeg. Bakpapier geknipt in de vorm van een rondje (de orginele bakplaat die ronddraait) vervolgens weer op 180 graden. Huppakee, nu moet het niet mis gaan, toch? Ik alvast mijn icing gereedschap (:D) tevoorschijn halen, ruik ik weer een brandlucht. He, hoe kan dat nou? Doe ik mijn combi open zijn de koekjes gewoon bijna zwart. Het was op de helft van de bereidingstijd!!! #@#@!%$@ AAAARGH. Hoe kan dat nou? Derde poging, heb het op 130 graden gezet. Moest ik nog opletten, dat het niet te hard ging. Vreemd toch? Wie heeft ook een magnetron en herkent dit? En op hoeveel graden bakken jullie de koekjes? Was weer een heel verhaal, maar moest even mijn frustatie kwijt. Owja, heb de verbrande gewoon lekker versierd, moest toch oefenen.