1

Onderwerp: Wanneer beginnen???

Voor aanstaande vrijdag wil ik 3 taarten maken, 1 met banketbakkersroom, 1 met bokkepootjesvulling en 1 met hemelse modder.
Op 1 taart komt een strik. Wanneer kan ik het de biscuitmix (van de webshop)maken, de vullingen en de strik?
Alvast bedankt!!

2

Re: Wanneer beginnen???

hoi, je kunt al veel nu doen, de cakes bakken en in de diepvries doen, de strik maken vandaag of morgen of overmorgen(een dag uit laten harden voordat je hem op de taart maakt is makkelijker). Als je de vullingen ook van te voren maakt, 1 dag, kun je op de dag zelf de taarten vullen en bekleden.. Ik maak zelf altijd de taart een avond voor de dag dat ze nodig zijn..

De vulling zou ik niet te lang van te voren maken ivm houdbaarheid, maar als je erop let dat je slagrom met een lange houdbaarheidsdatum gebruikt kun je het wel 1of 2 dagen voor het vullen maken. zelf doe ik vaak overdag en dan sávonds de taart vullen

groetjes CIska

3

Je kunt ook nu de taarten bakken, ze morgen vullen en bekleden en dan in de diepvries doen. Dan hoef je op de laatste dag alleen nog maar te decoreren.
Die decoratie kun je ook vantevoren maken en bewaren, afhankelijk van of het moet uitharden met of zonder folie.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik moet voor a.s. vrijdag een taart hebben. Nou heb ik vandaag de taart al gebakken, maar zit me af te vragen of ik het niet een dagje te vroeg heb gedaan? Is de taart nog wel lekker over 2 dagen? Ik was van plan om hem morgen verder af te maken, of kan ik dat beter vrijdag ochtend doen? Ik heb helaas geen plek meer in mijn vriezer, dus kan ik het kapsel ook gewoon in de koelkast zetten?