1

Onderwerp: Willen jullie mij helpen? Is dit zo goed?

Ik heb inmiddels een ouwel besteld, en ook de piping gel heb ik gisteravond al gemaakt
Ik had mijn taart al volgt in gedachten, moeten jullie mij maar zeggen of het goed is en evt tips geven over hoe ik het wel moet doen
Ik bak dus de taart, (van de bakmix die ik hier besteld heb), laat hem afkoelen en snijd hem door. 2 keer
Op de ene kant smeer ik botercreme, op de andere jam denk ik
Als ik ze weer gestapeld, heb wou ik op de bovenkant weer botercreme smeren en aan de zijkant slagroom. Aan de zijkant wou ik nougatine doen, vind ik zo lekker, en me zussie ook
Op de bovenkant waar de boter creme zit wou ik uitgerolde fondant doen
Daar moet dan de ouwel boven op komen. En aan de zijkant wou ik slagroom spuiten, met evt roosjes of chocolaatjes erop
Hebben jullie nog tips voor me?
Bijvoorbeeld, moet ik die ouwel er zaterdag al opplakken of is zondag beter, vlak voor ik wegga ?
Heel graag tips, ik heb nog bijna nooit een mooie taart gebakken. ben enorm onzeker.
Ik doe vaak dingen fout ,dus...

2

Re: Willen jullie mij helpen? Is dit zo goed?

Het klinkt allemaal prima maar zorg wel dat je fondant niet in aanmrking komt met je slagroom want dan gaat het smelten!!! Ik zou de ouwel pas zondag erop doen.

succes!

3

Misschien nog een tip voor de slagroom, gebruik klop-fix om de slagroom stevig te krijgen (Maar misschien doe je dit altijd al...)
Verder klinkt het lekker!!

4

Ik weet zeker dat je een supertaart gaat maken!!

Er zijn een paar tipjes die ik je kan geven:

Ik denk dat je een beter resultaat krijgt als je de zijkant van je taart ook met botercreme aanzet, want slagroom en botercreme zijn niet echt vrienden.

Bekleed eerst de bovenkant met fondant of marsepein, en zet daarna de zijkanten aan met nougatine.
Wel eerst alles in 1 keer afsmeren hoor!

De taart bak je het best, een dag vantevoren. Dus niet na het afkoelen doorsnijden want dan gaat 'ie breken.

Ik zou 'm opspuiten met creme en niet met slagroom, en als je de toefjes een beetje op je ouwel spuit heb je meteen het randje weggewerkt ;)

De ouwel kun je het beste pas voor je weg gaat erop plakken. Dus wel je taart verder afmaken, zijkanten aanzetten en fondant of marsepein bovenop. Maar de ouwel nog even niet.

Smeer de piping gel met een dikke penseel op de achterkant van de ouwel, en zorg dat je ouwel niet meer verschuift op je aanrecht als je eenmaal begonnen bent met insmeren anders komt de piping gel aan de voorkant van je ouwel.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

De taart is gelukt!
En hij is best mooi geworden, al zeg ik het zelf. Mijn zus was er in ieder geval heel erg blij mee
Kan ik hier een foto plaatsen ?
Hoe doe ik dat dan ?

6

Hoi Bakvrouwtje, volg de volgende uitleg en dan kunnen wij jouw taart binnenkort bewonderen in de Taarten Parade!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!