Onderwerp: kleipistool
Ik heb al verschillende keren gelezen over een kleipistool. Wie weet waar je deze aan kan schaffen, en is ie prijzig?
Groetjes Sylvia.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » kleipistool
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb al verschillende keren gelezen over een kleipistool. Wie weet waar je deze aan kan schaffen, en is ie prijzig?
Groetjes Sylvia.
Je kunt hem in de w(h)ebshop bestellen... Volgens mij is ij 27,95
het is de sugarcraft gun. En hij is ideaal moet ik zeggen.
hoi sylvia,
Ik heb een gewoon kleipistooltje bij de hobby winkel vandaan van makings clay (= dus bedoeld voor klei) en het is voor sommige dingen te doen, maar gaat erg zwaar. Gelukkig ben ik bijna jarig en ik denk zomaar dat een shugargun er dan wel gaat komen, die kan je nl. met 1 hand bedienen en de andere hand gebruiken om de marsepein/fondant mee te begeleiden, bij een klei pistool heb je echt beide handen nodig om de marsepein eruit te persen.
groeten Marleen
Goedemorgen Silvia,
Ik heb de sugergraft laatst op de T& T beurs gekocht. Hij is niet goedkoop, maar ik kan je zeggen "heb er nog geen moment SPIJT van". Wat een superding.
Strakke lijntjes, maakt je taart gewoon helemaal af. Let wel op dat je onwijs veel kracht moet zetten wil je fondant erdoor krijgen ...althans dat is mijn ervaring.
Dat is het enige minpuntje.
Suc6 met je aanschaf.
Gezellig weekend
Linda
Die van mij komt deze week aan bij mijn bestelling, ben er erg benieuwd naar! Eindelijk fatsoenlijke lijntjes.......
Als je de fondant of marsepein eerst goed doorkneed dan valt het reuze mee hoeveel kracht je moet zetten.
Ik heb er ook 1 en gebruik hem bij iedere taart !
Of eventjes de kleipistool met de fondant erin 10-15 seconden in de magnetron, dan wordt de fondant zacht en gaat het best snel. Wel met de plastic kleipistool dan, weet niet wat er gebeurd als je de ijzeren versie in de maggie stopt
Oweet niet wat er gebeurd als je de ijzeren versie in de maggie stopt
Niet uit eigen ervaring hoor!! Maar ik ben er eigenlijk zeker van het VUURWERK geeft!!
nou heb ik een magnetron waar je juist een lepel of iets dergelijks in je product moet zetten...dus misschgien dat ik het zo ga proberen. want heb ook zo'n kleipsitool, maar ondanks dat ik het warm maak, dan gaat het eerste sliertje als een tierelier, maar de volgende dan heb ik echt spierballen nodig? Maar goed we blijven oefenen, maar misschien zo'n sugarcraftgun...ach mijn lijstje kan nog aangevuld worden
Ja een plastieken kleipistool heb ik hier ook al naar de ...geholpen
Nu heb ik een ijzeren maar pers me er de pleuris aan (en vind dat ie ijzeren smaak afgeeft)
Nu ben ik volgende zondag jarig ...dus je raadt het al, heb sugar shaper bestelt *)
Je kan er toch veel kanten mee uit en het zijn toch dikwijls de details die een taart helemaal af maken!
Ik heb hem ook besteld dus als het goed is krijg ik hem dinsdag! :-D
Ik heb zo'n kleipistool voor 15,- bij Pipoos, maar jeetje wat een rotwerk, je moet ontzettend veel kracht zetten, dus als ik eenmaal weer beetje gespaard hebt dan ga ik die sugargun kopen
Zit er ook nog verschil in de sugarcraftguns? Merk/kwaliteit ofzo?
Ze hebben hem hier bij de taartenwinkel sinds kort ook dus zit er aan te denken om hem aan te schaffen. Maar wil wel zeker weten dat ik de goeie heb.
Ik moet zeggen, had ook best moeite met de sugargun, heb niet van die superhandjes.
Maar............even in de magnetron, stop het fondant erin, druk dat dingetje aan, whoep! Lag er zo een hele sliert, had niet eens geknepen.
Dus, voortaan altijd in de maggie!
Ik merkte dat het afhing van wat ik er in deed.
Ongekleurde regalice kreeg ik met geen mogelijkheid door het kleinste gaatje, gekleurde wel, en makkelijk ook! Ballina ging helemaal super. Nou had de regalice ook al even gelegen, dus was veel stugger en ik heb (nog!! binnenkort wel!!) geen magnetron in mijn workshopruimte...
@Naära: ik wist niet eens dat er verschillende merken waren...
[edit]: gekeken bij de winkel die je bedoelt: dat is de goeie ja
@Naära: ik wist niet eens dat er verschillende merken waren...
Ik ook niet. Daarom mijn vraag of er verschil is of dat het gewoon allemaal dezelfde zijn die worden aangeboden. Want dan zoek ik gewoon de goedkoopste uit en hoef ik verder nergens naar te kijken
[edit]: gekeken bij de winkel die je bedoelt: dat is de goeie ja
Oke, bedankt!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » kleipistool