1

Onderwerp: vorm koekjes

Ik heb vandaag mn tweede lading koekjes gebakken. Ik heb echter nog niet veel uitsteekvormpjes en wil er zelf ook maken. Doe ik dat nu het beste gewoon uit karton of harde plastiek waarlangs ik dan het koekje uitsnij? Maar plakt deze sjabloon dan niet aan het deeg want ik vind dat toch wel heel kleverig of doe ik er zoveel bloem bij dat het niet meer kleeft?
Hoe los ik dat het beste op?

2

Re: vorm koekjes

Heeee Karine!

dat ik jou nou eens kan helpen, hoera hoera hoera...

Koop, bij de bouwmarkt, een heel dun plaatje aluminium en een buigtangetje.

Knip (met bijvoorbeeld een tuinschaar) uit het aluminium (wat een rot-woord om te typen zeg...) een strook van een centimeter breed en buig die dan met de buigtang tot allerlei figuren!

Een vriend van me heeft laatst op deze manier een uitsteekvormpje van een kleine duif voor mij gemaakt.... heel snel en heel simpel.
Het is bovendien goed schoon te houden, vaker te gebruiken en goedkoop!!!

Ik ben benieuwd of je wat aan mijn reactie hebt, succes Karine!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Ik print vormpjes die ik niet heb gewoon op papier of teken ze en knip ze uit en dat gaat heel goed. (natuurlijk is wat koenie zegt handiger maar als je niet kan wachten) ;)

4

Koenie : zeg zooo blij dat je mij kan helpen !!!
              En ja hoor ik heb er wat aan, ga het binnekort uitproberen en laat je zeker
              de resultaten zien. Zou het ook te doen zijn met van die wegwerp-
              schalen  (die hebeen we op het werk)?
Karentje: ja wachten is nu niet mn sterkste punt maar de volgend koekjes moeten toch nog wachten want heb er pas gemaakt en ben nu druk bezig met mn verjaardagstaart. Mn dochter wilde nu toch wel eens de koekjesfee zien hoor en weten of ze vleugels heeft,hah. Ik je foto laten zien bij topic even voorstellen. Daar sta je nog zwanger op dus moest ze ook de baby zien. Foto's en viedeo laten zien van Ijsbrand en wat vond ze die schattig zeg!! Hoe is het met de kleine spruit? Waarschijnlijk al een stukkie gegroeid?