1

Onderwerp: Eerste taart...

Ik heb nu ruim een week meegelezen op dit forum en vandaag heb ik mijn eerst taartje gemaakt voor mijn broertje. Hij wordt morgen 20.

Ziehier het resultaat. Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in, maar voor een eerste taart vind ik em nog niet eens zo slecht. Nu maar hopen dattie ook smaakt.
Er zit een aarbeienjamvulling in met een 'dijkje' van botercr

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

2

Re: Eerste taart...

ik vind m erg goed gelukt, zeker voor een eerste taartje!
ik kan je helaas niet helpen met je vragen, ik gebruik zelf marsepein, en daarvoor smeer ik de taart eerst in met gezeefde abrikozejam, is veeeeeel makkelijker. :)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Hoi Elja,

Gefeliciteerd met je leuke eerste taart!

Ik zal proberen wat van je vragen te beantwoorden:

Elja schreef:

de chocoladefondant vond ik heel moeilijk te bewerken, deze was heel taai ondanks dat ik het vooraf even in de magnetron heb gedaan en daarna goed heb doorgekneed. Er kwamen geen scheurtjes in bij het bekleden, maar ik vond het niet zo fijn werken.

hmm, ik heb ook wel eens chocoladefondant gekocht en dat werkte wel fijn...Misschien ligt het aan het merk?

Elja schreef:

de botercr

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Leuke taart hoor! Ben heel erg benieuwd naar je volgende creatie!

Voor de botercreme gebruik ik echte roomboter. Smaakt net wat lekkerder vindt ik persoonlijk.

Groetjes Tweety!

5

Een eerste taart en dan al zo mooi strak! Goed gedaan!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

6

Wedden dat je toch gaat proberen je eigen verjaardagstaart te maken!!!!

En dat mag je zeer zeker doen; want als ik dit zie... gaat die taart ook helemaal goedkomen!

Je vragen waren al beantwoord door Jozien, en daar kan ik het alleen maar mee mee eens zijn (wat een gekke zin als ik deze zo terug lees). Voor de botercreme gebruik ik zelf ook margarine...

Ik vind het een prachtige taart voor je broer. Gefeliciteerd, trouwens!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Bedankt voor het kijken, de antwoorden op mijn vragen en de complimenten!

Met een volgende taart kan het alleen maar beter gaan, hoop ik dan, dus dat moet wel goedkomen denk ik zo...

Ik zal em hier weer showen dan...

8

tips heb je al genoeg gehad maar ik wil je wel zeggend at hete r leuk uit ziet!

9

Dat ziet er goed uit voor een eerste taart!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

10

Knappe eerste hoor! Oefen maar lekker door :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Leuke taart hoor!! Voor de botercreme heb ik geleerd dat je altijd als het om taarten gaat roomboter moet gebruiken. (maar smaken verschillen). Als je je taart op een vetvrijkarton zet en dan tussen de taart en karton kleine stukjes bakpapier schuift, dn kun je die zo na het afsmeren ertussen uit trekken. Werkt heel netjes!
Succes met je volgende taarten!

12

Bedankt voor die laatste tip!

En we hebben hem gisteren gelijk geproefd. Ik dacht dat het echt heel zoet zou zijn, maar dat viel eigenlijk heel erg mee.
Weliswaar was het een klein taartje, maar binnen een kwartier was 'ie op. Iedereen wilde proeven... Het was bijna jammer om hem op te eten als het er zo leuk uitziet, zeiden sommigen.

Al met al is 'ie dus enthousiast ontvangen. Nu ga ik er zeker eentje met mijn verjaardag maken.
Bestelling bij de webshop is al gedaan :)

13

Leuk taartje en leuk dat je doorgaat!!

Koenie schreef:

Je vragen waren al beantwoord door Jozien, en daar kan ik het alleen maar mee mee eens zijn (wat een gekke zin als ik deze zo terug lees).

Misschien is dat, omdat

Je hart fluitsert, luister goed!

14

gewoon doorgaan he,je leert overal van.
je taart is voor een eerste top.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

15

Hij is echt heel leuk hoor...en gewoon blijven oefenen dan krijg je vanzelf de smaak te pakken...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Eerste taart...