1

Onderwerp: spacers voor uitrollen

ik zou willen weten of jullie ook wel spacers gebruiken voor het uitrollen van marsepein of fondant, of doen jullie het gewoon zonder.
want dan krijg je soms toch kanten die dikker of juist dunner zijn, of is het toch gewoon ervaring die je eerst op moet doen om het goed uit te kunnen rollen, zonder spacers te gebruiken dan.
ik doe het nu nog met spacers, maar ik vind de marsepein/fondant dan toch nog te dik, dus rol het daarna toch niet ietsje uit om het iets dunner te maken, maar dan ben ik nog wel bang dat ik oneven diktes krijg.

ps. even voor de zekerheid, spacers zijn voor het gelijkmatig uitrollen van marsepein of fondant, zodat je aan alle kanten gelijke diktes hebt.

zijn ze trouwens te koop in de webshop, zou het wel willen weten, aangezien ik ze daar niet ben tegengekomen.

2

Re: spacers voor uitrollen

Spacers? Nog nooit ven gehoord. Maar ben wel benieuwd wat het is en hoe het werkt.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

denk gewoon latjes van de zelfde dikte (zie boek peggy porchen) waardoor je je marsepein gelijkmatig dik/dun uitrolt ????

Alles goed???? nee 3 fout

4

ja twee latjes van ong. 1/4 inch, wat de dikte is die over het algemeen wordt aangehouden voor het uitrollen van fondant of marsepein.

5

Ik heb voor het idee eens een poging ermee gewaagd, maar vond het maar een gedoe. Ik rol en draai en rol en draai, en dat bevalt niet met van die latjes....

Dus het is meer op het gevoel en uiteindelijk komt dat goed :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik heb ze ook en wel in drie verschillende diktes. Ja na al die jaren taarten bekleden kan ik er nog niet zonder! :D
Ik heb het altijd lastig gevonden om gelijkmatig uiterollen terwijl anderen het zonder problemen doen. Sinds ik weer in nederland woon rol ik de marsepein fondant wel dunner uit door op het laatst de spacers aan de kant te leggen.

groetjes Francisca

7

Er bestaan ook ringen die je om je roller kunt schuiven. Maar... dan moet je wel een bepaald merk (duuuuur) roller hebben...

Ik rol zonder wat dan ook. Want met iets (maakt niet uit wat) rollen vind ik waardeloos. Ik rol zelfs zonder tafelzeil (als enige geloof ik :D ).
Ik moet zeggen dat het met marsepein een stuk makkelijker is om gelijkmatig te rollen, dan met fondant. En wat "men" zegt is waar: al doende leer je.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

ik rol ook gewoon op tafel, Carin :)
ik weet niet of het echt zoveel uitmaakt dat de marsepein op een plaats net ietsje dikker of dunner is? Heb je dan echt die speciale dingen nodig? Mss gewoon proberen met twee latjes ofzo