1

Onderwerp: Even voorstellen...

Hallo allemaal! Ik ben Dunya, 34 jaar en kom uit Rotterdam. Al geruime tijd zit ik anoniem alle mooie taarten te bewonderen. Zelf heb ik dat nog nooit echt gedaan. Paar maanden geleden cursussen gedaan om met icing te leren spuiten en met fondant te bekleden. Nu ga ik de stap echt wagen om het eens zelf te doen. Ja een echte taart decoreren! Heb al een paar dagen slapeloze nachten ervan! Ik heb namelijk mijn eerste taart beloofd aan een lief buurmeisje voor MORGEN! Ik heb in het forum gelezen dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen met voorbereiden. Gisteravond dus begonnen rond een uur of 8. DRAMA! Ik heb een kant en klaar cakemix gehaald. Leek mij makkelijk en nog presteer ik het om het te verprutsen! Niet gaar van binnen en buiten zowat aangebrand. Stoer begin ik zelf fondant te kleuren. Pffff...om half 1 was ik eindelijk klaar met kneden. Het is ook niet helemaal egaal gekleurd. Vanavond wil ik het opnieuw proberen... WISH ME LUCK!!

2

Re: Even voorstellen...

Welkom op het forum! Meid wat leuk dat je al lekker aan de slag bent gegaan zeg. En door te doen leer je het meest hoor. En natuurlijk door alle info op dit forum. Want voor iedereen was er een eerste keer, dus even de zokemachine gebruiken en je vind vanalles waar je eventueel tegenaan loopt.
Je biscuit is zo te horen te hard gegaan in je oven. Je begint met een lagere temp dan aangeven, en die bouw je in de baktijd op.
En dat kneden....... meid alle taartmeiden hier hebben enorme spierballen van het kneden ;) Als het dus nog niet helemaal egaal is wil dat dus zeggen dat je nog even door moet keden.
Ben erg benieuwd naar je taart, dus showen he! Succes!

3

Hoi hoi...

dat je maanden geleden al workshops hebt gevolgd, en nu "pas" een taart gaat maken vind ik al heeeel bijzonder...! Was niet je gelijk bevangen door het bak-virus dan???

Ik heet je in ieder geval van harte welkom op dit forum en wens je heel veel succes maar voor plezier bij het maken van je taart.

Heel veel "wish you luck" van mij... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Welkom hier
en een waarschuwing is wel van pas: TAARTEN MAKEN EN DIT FORUM IS ZEER VERSLAVEND
Gewoon doorgaan, bij iedereen gaat wel eens wat mis

Alles goed???? nee 3 fout