Onderwerp: Botercreme met de mix van de webshop - vraagje
Ik heb weer eens een slimme actie hoor Ik moet dit weekend en volgend weekend een taart leveren en dacht vanavond alvast de botercreme voor het afsmeren te maken voor beide taarten. Dus ik deed alle ingredienten x 2, totdat ik erachter kwam dat ik maar 1 pakje boter in huis had...Toen had ik de mix al gemaakt en de winkels waren al dicht.
Ik heb nu de helft van de mix gebruikt bij de 250 gram boter, en de andere helft staat in de koelkast om morgen met nog een keer 250 gram boter een tweede partij botercreme mee te maken. Nu is mijn vraag (misschien heel stom, maar ik wil het zeker weten omdat het om een bestelling gaat): kloppen mijn verhoudingen nu nog wel? Ik wil de taart voor dit weekend gaan vullen met limoenbavarois en hij moet dus in de koelkast bewaard worden. Nu heb ik al angstvisioenen van een zwetende taart, omdat de botercreme-samenstelling nu misschien niet meer klopt en dus te nat is. Hij ziet er vrij normaal uit, en volgens mijn ietwat beperkte rekenkundige inzicht klopt het allemaal, maar ik wil het even bij jullie checken Help!