1

Onderwerp: Opgemaakte koekjes (geen versierde koekjes)

Ik wil eerst van de gelegenheid gebruik maken iedereen een heel gelukkig nieuwjaar te wensen! Dat er maar veel gebakken mag worden en dat alle gezinnen komend jaar compleet mogen blijven! Moet natuurlijk andersom :o

Zondag hebben wij de familie-nieuwjaars-receptie. Nou ja, het is in mijn geval eigenlijk de schoonfamilie-nieuwjaars-receptie. Maar dat mag de pret niet drukken want het is elk jaar heel gezellig!

Voor deze gelegenheid wil ik een taart maken, eenvoudig met de woorden 'happy new year' in Funky Tappits (doen het altijd goed: veel oooh's en aaah's :D ), wat snowflakes, en om de feestvreugde compleet te maken, een ijsfontein erin.

Ook wil ik een doos vol opgemaakte koekjes maken. Dus bitterkoekjes met een cirkeltje botercreme, daarop een klein rondje marsepein en daarop wat versiering.

Mijn vraag is nu: zou ik die koekjes al vanavond kunnen maken :/
Bitterkoekjes zijn toch al zacht van zichzelf :D dus dan kan ik ze wel vantevoren opmaken. Maarrr... hoelang vantevoren :lol: ... ik wil natuurlijk niet met een doos vol vieze koekjes komen aanzeilen :nooo: maar morgen heb ik het al retedruk, zaterdag wil ik de taart maken en zondag heb ik alles al nodig.

Ik hád natuurlijk de taart vorige week al moeten maken en invriezen... maar voorbereiden is nooit mijn sterkste kant geweest :lol: en ik bedacht me 5 minuten geleden pas dat ik behalve de koekjes, toch ook een taart wilde :D

Alvast bedankt voor de reddende antwoorden :)

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Opgemaakte koekjes (geen versierde koekjes)

Ik zou het ook graag willen weten, maar heb geen andwoord voor jou.

Toch ook voor jou veel plezier a.s zondag.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Waarom zou je ze niet vanavond al kunnen maken? Bitterkoekjes met een laagje boter/suiker en marsepein, lijkt me niet dat dat bederft? Het is al bijna zondag joh ;)
Ook een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

4

Bij ons bij de bakker liggen ze (per 6 of 8) in een doosje en geloof me die liggen er echt niet iedere dag vers!!! Naar mijn idee kan dat wel hoor....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

Maaikelove schreef:

Waarom zou je ze niet vanavond al kunnen maken? Bitterkoekjes met een laagje boter/suiker en marsepein, lijkt me niet dat dat bederft? Het is al bijna zondag joh ;)
Ook een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Het gaat me er niet om of het bederft, want bederven zal het z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Als het niet bederft is het toch nog lekker? Haha flauw h

7

ik heb mijn petiti four bitterkoekjes  in de koelkast koud gehouden met botercreme ertussen en fondant/marsepein erop en dat ging goed , had er later nog over en die hebben wel 3 dagen in de koelkast gestaan in een doosje en waren ook nog goed te eten .

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/