Onderwerp: vraagje over 5 kg marsepein/fondant
Ik wil graag een emmer van 5kg van beide soorten gaan bestellen. Maar nadat ik de emmer geopend heb, hoelang is het dan nog houdbaar??
Groetjes Esther
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » vraagje over 5 kg marsepein/fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil graag een emmer van 5kg van beide soorten gaan bestellen. Maar nadat ik de emmer geopend heb, hoelang is het dan nog houdbaar??
Groetjes Esther
, je bent me net voor, ik wilde het ook maar direct even regelen. Maar waar het met name ook om gaat (Esther en ik willen de emmers delen ), als je dus 2,5 kilo uit zo'n emmer haalt, hoe kun je die dan het beste bewaren en verkort je daarmee de houdbaarheid?
Ja vertel eens hahahaha...ik was je i.d.d. echt net voor
Ik heb thuis ook emmers staan en wat ik doe is:
met een schoon mes, en schone handen (meestal met handschoenen, of gewoon goed gewassen) de fondant in stukken snijden, (het is namelijk echt een enorme brok), en dan per ongeveer 500 gram verpakken in vershoudfolie. Volgens mij verkort je de houdbaarheid hier niet mee, het enige is dat het heel even in aanraking is gekomen met de lucht, en je kan per keer gewoon een pond pakken en dat gebruiken (ik was altijd wel m'n handen hoor, maar als er iets 'gebeurd' (laten vallen ofzo), dan hoef je maar een klein stuk weg te gooien, en ik vind dat gehannes met die grote stukken en messen niet zo handig om elke keer te moeten doen.
Dus het is gewoon wel een maand of 9 houdbaar?
ja hoor! Tenminste, bij mij ruikt en smaakt het nog niet vreemd. Ik heb wel een keer fondant gehad die niet meer goed was, en dat ruik je echt wel. Ik houd gewoon de houdbaarheidsdatum aan
ok dank jullie wel!!
Ja, bedankt! Wij gaan bestellen .
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » vraagje over 5 kg marsepein/fondant