1

Onderwerp: Ik snap er echt geen fluit van

Ik doe elke keer hetzelfde als ik een kapsel ga bakken, zelfde hoeveelheid mix, water en eieren, eieren op kamertemperatuur. Ik mix met een handmixer, 8 minuten
op de hoogste stand, en 2 minuten op de laagste stand.
Hoe kan het nou toch dat ik de ene keer een hoog kapsel krijg en net als vandaag dat ik dan tot 2 keer toe een laag flut kapsel uit de oven haal...................
Zo laag zelfs dat ik ze niet eens 2 keer door kan snijden en nu dus overweeg om
nog een extra kapsel te bakken zodat ik allebei de taarten met 2 lagen kan vullen..

Kortom schiet mij maar in een doos.................

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Ik snap er echt geen fluit van

ehhh kleinere eieren gebruikt?!
En wat ik wel merk als mijn oven 2 taarten na elkaar moet bakken dan is de 2e een heel stuk hoger dan de 1e scheelt best een stuk maar verder weet ik het ook niet.

3

Karen75 schreef:

ehhh kleinere eieren gebruikt?!
En wat ik wel merk als mijn oven 2 taarten na elkaar moet bakken dan is de 2e een heel stuk hoger dan de 1e scheelt best een stuk maar verder weet ik het ook niet.

dezelfde eieren als altijd, en de tweede ook niet direct achter de eerste aan gebakken..............is toch raar....................
zou het aan de versheid van de eieren kunnen liggen ?????????
Niet dat ze over de datum waren ofzo :D
Maar goed ik bak straks nog maar een extra kapsel, want ik vind het ook raar om
een soort van pannenkoek te moeten overhandigen............

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

4

Misschien heeft je oven "kuren"? Zou je na kunnen meten met een oventhermometer. Of misschien was er nu wat tocht? Of iemand die met deuren loopt te slaan? Misschien was het water kouder? (Scheelt bij nogal als de kraan al een tijdje gelopen heeft) Ik roep maar wat hoor..... want raar is het. :Y

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik weet niet welke mix jij gebruikt, maar ik heb een tijd geleden een aantal keer hetzelfde gehad met de mix van Soezie. In eerste instantie dacht ik steeds dat het aan mij lag, hoewel ik een standaardmethode heb ontwikkeld van mixen en bakken. Tot ik een keer 4 gelijke kapseltjes moest bakken. 's Avonds 2 kleine kapsels gebakken die prima lukte, de volgende ochtend nog 2 kapsels gebakken (dezelfde vorm) met eieren uit dezelfde verpakking en mix uit een nieuw pak: totaal mislukt! Toen was ik er toch wel van overtuigd dat de kwaliteit van Soezie niet helemaal constant is. Over het algemeen gaat het bij mij goed, dan zit er plotseling een pak bij waar ik de tranen van in mijn ogen krijg!! Ik heb Soezie een mailtje gestuurd met mijn verhaal en om advies gevraagd, maar helaas geen enkele reactie terug gekregen.

Never give up on things that make you smile......

6

ik moest ook direct denken aan kuren van de oven, heeft de mijne nl ook.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010