1

Onderwerp: verjaardag dochter

Lara hartelijk bedankt voor alle tips die ik van je gekregen heb. Met de zeemeermin van Lara als voorbeeld, het moest en zou die taart worden, heb ik toch enigzins mijn draai eraan gegeven.
Hij is een beetje kaal, maar had niet meer tijd om figuurtjes te maken.

http://i2.photobucket.com/albums/y5/bikkel16/DSC00076.jpg

gevuld met banketbakkersroom met mandarijntjes en een laagje aardbeienjam, bekleed met marsefont.

Omdat manlief geen marsepijn en fondant lust heb ik nog een slagroomtaart gemaakt. Maar vond een gewone zo kaal. Helaas geen foto van de taart met de koets erop, maar hieronder de koets met paarden die bovenop de slagroomtaart stond.

http://i2.photobucket.com/albums/y5/bikkel16/DSC00075.jpg

En als je een moeder hebt die taart bakt en je wilt op school iets voor de juffen trakteren moet dat ook maar een taart worden. Heb hem al gemaakt voor maandag en ingevroren (hopelijk komt hij goed uit de diepvries) maar heb geen tijd meer om hem later te maken.
Heb deze taart vele malen voorbij zien komen op het forum en vond hem zo leuk.

http://i2.photobucket.com/albums/y5/bikkel16/DSC00078.jpg

gevuld met banketbakkersroom met mandarijntjes en viervruchtenjam.

bedankt voor het kijken marleen

2

Re: verjaardag dochter

ze zijn leuk hoor alle 3!

3

Wow, wat leuke creaties allemaal zeg!

Groetjes Tweety!

4

Zo jij hebt je best gedaan. Die koets is geweldig! Ariel is schitterend en je kaassie top!

5

Ik vind de zeemeermin leuk geworden! En de rest ook overigens :). Maar hoe heb je die schubben van de staart gedaan? Dat moet echt een hels karwei zijn geweest. Of heb je daar een speciale uitsteker of iets anders in die richting voor?

Mijn taarten enzo =) *klik*

6

nou ze zijn alle drie erg mooi geworden hoor.

7

Je zeemeermin taart is prachtig geworden.
De kleur van de staart is heel leuk.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

8

Leuke taarten. Je zeemeermin ziet er heel goed uit. Een prachtige staart. Daar zit heel wat werk in.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

9

Huh? Wou je zeggen dat je die koets met paarden ook zelf gemaakt hebt dan???
Hoe dan? Waarmee?? Nieuwsgierig!!!!!!!!!!

Je zeemeermin-taart (geweldige staart!!!) is super en je kaastaart top!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

10

Wat een werk, die staart van de zeemeermmin !
En we willen het fijne weten van de koets.  pastillage??????????? of icing ?

11

Gefeliciteerd met je dochter

Groetjes, Pauline

12

Wat een gave taarten zeg!!!!!

Je hart fluitsert, luister goed!

13

dat is super leuk !!!

14

Leuke taarten, die juffrouwen van tegenwoordig worden maar verwent met al die leuke taarten. Die koets is erg goed gelukt, super gedaan. Heb je zelf een model getekend of had je al een kant en klaar ontwerp liggen.

groetjes van Dewi

15

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. De taarten hebben me gisteren in de familie en vriendenkring (die niet wisten dat ik dit in me had) al 2 opdrachten opgeleverd.

Heb voor de staart de tip van Lara gekregen om een rietje half door te knippen en daarmee de schubben te maken. GIng geweldig. De koets heb ik inderdaad ook zelf gemaakt, al vind ikzelf dat er nogal wat schoonheidsfoutjes in zitten, maar was m'n eerste "kunstwerkje". Heb hiervoor pastillage gebruikt. Het idee heb ik gehaald uit 1 van de boeken die pasgeleden op het forum vermeld werden die op picassa stonden.
Heb toen alle albums die ik kon vinden gedownload en in 1 daarvan stond de koets. Aangezien m'n dochter en ik zelf angespannen rijden met een trekpaard vond ik deze wel toepasselijk.

16

Hey Marleen wat een superrots heb je gemaakt joh! En de staart van Ariel is ook al zo mooi geworden in het groen!! Fijn om te lezen dat je nog wat had aan mijn (lange ;) ) verhaal! :-D

En je pastillage koets is praaaaachtig!! Heel erg mooi gemaakt zeg!!
Leuk trouwens dat jullie aangespannen rijden, deed mijn vader (en ik) ook vroeger met een Fries paard! :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"