1

Onderwerp: Fondant

Ik ben toe aan een nieuwe voorraad wit fondant. Ik had Regalice, maar omdat ik
die dus (als zovele) vind stinken wil ik graag een ander merk proberen.
Ik zag dat Ballina emmers van 5 kilo heeft en die spreekt me erg aan, maar ik vraag
me af of deze ook geschikt is om mee te puzzelen ?????? Of kan ik dan beter de
Pettinice nemen ?????

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Fondant

Ik heb die Ballina en die werkt prima. Heb geen ervaring met andere merken dus dat weet ik niet.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

3

puzzelen lukt nog wel met Ballina, maar het is wel een zachte (wel lekkere!) fondant, dus het verwerkt niet h

Mijn website: Presentaart

4

Ik wilde al RegalIce gaan bestellen, maar nu ik dit lees ga ik wel twijfelen..
Heeft alleen de witte regalice een 'rare' smaak, of ook de gekleurde?
Zo ja, wat nemen jullie er dan voor in de plaats, ik wil geen marsepein gebruiken,
dus kom op Fondant uit..!

Hoeveel ongeveer heb je nodig voor 1 taart, verschild natuurlijk in grote,
maar niet dat ik 1 kg koop, en die is gelijk met 1 taart op...!?

5

De merken die hierboven worden genoemd (Ballina, Bakels (= PetinIce)) zijn ook soorten fondant. En het is niet de smaak die 'raar' is, het is alleen het luchtje voor je er mee aan het werk gaat. Qua smaak is het voor iedereen anders, zowel RegalIce, Ballina als PetinIce.

Ik heb het idee dat de gekleurde minder ruikt, maar ik werk daar zelf eigenlijk niet mee dus zeker weten doe ik dat niet..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

kids4co schreef:

Ik wilde al RegalIce gaan bestellen, maar nu ik dit lees ga ik wel twijfelen..

Hoeveel ongeveer heb je nodig voor 1 taart, verschild natuurlijk in grote,
maar niet dat ik 1 kg koop, en die is gelijk met 1 taart op...!?

op www.felicitaartjes.nl vind je een schema en daar staat ook in hoeveel marsepein je voor een taart van welk formaat je nodig hebt.

Enneh......ik zou toch iets meer dan 1 kilo kopen, voor je het weet ben je al weer bezig aan je volgende taart/cupcakes

Ik heb alleen bij mijn eerste bestelling 1 kilo gekocht, daarna toch maar gelijk per 5 kilo besteld (en da's ook zo op, puzzelplaatjes/boetseren :D) het is namelijk vrij lang houdbaar.

Alles goed???? nee 3 fout

7

oke, dit maakt het gelijk duidelijker...!

onderstaande heb ik uit je berichtje:

"Ik heb het idee dat de gekleurde minder ruikt, maar ik werk daar zelf eigenlijk niet mee"

heb je dan de witte die je zelf een kleurtje geeft of..?

8

de meeste kleuren hun marsepein/fondant zelf, alleen rood en zwart zijn vrij moeilijk om zelf te kleuren, daar heb je heel veel kleurstof voor nodig.
Je kan ook beter je fondant minimaal een dag van tevoren kleuren, dan kan de kleur er nog beter intrekken

Alles goed???? nee 3 fout

9

Wat Petra dus zegt, ik kleur altijd zelf. Heb toevallig nu wel rood & zwart RegalIce  liggen voor de afgelopen kerstworkshop (voor de sinterklaasworkshop heb ik die kleuren zelf voorgekleurd, maar deze heeft Mirjam van me over genomen) maar ik heb er nog niet aan geroken :o

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Hoelang zijn die emmers van 5 kg nog houdbaar na openen?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!