1

Onderwerp: "enquete" over webwinkel taartdecoratiespullen

Hallo dames (en evt. heren),

Aangezien er plannen liggen om een webwinkel te beginnen zit ik met wat vragen over de volgende onderwerpen:

Kleurstof - ik kan kleurpasta's inkopen in alle kleuren van de regenboog. De pasta is niet echt vloeibaar, je moet het met coctailprikkertje eruit halen. Het kleurt erg goed (en mooi!) en is uitermate geschikt voor icing, marsepein en fondant. Het punt is dat er 2 maten te krijgen zijn, 10 gram en 25 gram. Het prijsverschil is niet zo heel groot, maar ik weet uit ervaring dat je al heel lang doet met 10 mg. Dus is de vraag, zouden jullie dan 10 of liever 25 mg gaan kopen of is het handiger om ze allebei te gaan voeren? Daarbij wil ik niet alle kleuren aanbieden, maar meer een kleur of 7 à 8.

Verzendkosten - wat zouden jullie "overhebben" voor het verzenden en verpakken van de spullen, want ik weet uit ervaring dat dat gewoon vrij duur is. Je zit zo aan een kilo en deze spullen passen nu eenmaal niet door de brievenbus :-( dus dat is toch een kostenpost

Assortiment - ik zit te denken aan een aantal spullen, niet te veel (ik woon ook niet zó groot ;-)) en dat zijn bijv.
biscuitmix
mix om botercreme (witte) mee te maken
eiwitpoeder
glucosestroop
marsepein
fondant
kleurstof
kleurpoeder in metallic zilver en goud
poedersuiker

maar zijn er spullen die jullie hierin missen of overbodig vinden bijvoorbeeld? Ik hoor het heel graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat eea snel van de grond kan gaan komen!!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

2

Re: "enquete" over webwinkel taartdecoratiespullen

hallo,
hier wat antwoorden:
- Als je heel lang met 10 gram doet, dan is 10 gram denk voldoende. Ik weet niet of er ook nog een beperkte houdbaarheidsdatum aanzit want zo ja en die is niet extreem lang dan zou ik 10 gram doen.
- Ik snap dat verzendkosten altijd duur zijn. als het onder de 10 euro blijft is het nog wel te doen. Als je iets meer koop dan is het ook logisch dat het duurder wordt. Ik zat een beetje op de tpgpost site te kijken en dan zit het rond de 5,50 - 7,50. Dat vindt ik nog wel om te doen.(als ik weer wat meer geld heb, arme student he...)
- Ik zou voor de spullen kiezen die het moeilijkst te verkregen zijn, om het assortiment niet te groot te laten worden. Zo is poedersuiker opzich wel te doen. Ik weet zo

3

Hoi Inge

Ik ben het wel met Joyce eens qua hoeveelheid van de kleurstoffen. 10 mg lijkt me ook groot zat.
Het hangt natuurlijk ook af van waar jij het vandaan wilt halen. Je kunt natuurlijk iets op de site zetten van alleen 10 mg en die 9 kleuren ofzo en dat mensen met een mailtje en wat meer geduld ook voor een grotere en misschien andere kleur kunnen gaan. Dus een standaard assortiment met evt extra's? (Tis maar een idee hoor).

Ook qua verzendkosten sluit ik me graag aan bij Joyce. Wat mij bij bijv. planetcake tegenstaat is die hoge verzendkosten. Maar zij doen het geloof ik ook alleen onder rembourskosten (?). Maar een pakketpost kun je gloof ik tot 5 kilo voor 5.50 euro (of was het 3 kilo?). Met een pak mix zit je daar snel aan. Maar als je enkel een paar flesjes kleurstof koopt, kunnen die volgens mij ook in zo'n dikke enveloppe door de brievenbus. Dus als je gewone ptt tarieven zou hanteren en evt ee kleine tegemoetkoming in de verpakkingskosten  (of die al verwerken in je prijzen).

Het assortiment klinkt wel goed. Nu kan ik bij mij in de buurt goed aan marsepein komen, maar bijvoorbeeld niet aan fondant, dus dat zou ik dan wel snel bestellen. Poedersuiker is natuurlijk ook goed aan te komen, alleen niet in groot verpakking. maar ja,nadeel daarvan is voor mij dat de voordelen van een grootverpakking denk ik niet opwegen tegen de dan hogere verzendkosten.
Maar de rest klinkt goed.

Ik ben heeeeel benieuwd en ik wacht nog heel om naar Rotterdam te gaan om nieuwe kleurstoffen kopen (heb echt nieuwe rood, groen, geel en blauw nodig!). Misschien kan ik die bestelling dan wel bij jou doen!

Groetjes en succes!
Fleur

4

Hoi Inge,
Leuk idee een webwinkel. Mij lijkt het leuk taart te maken met ouwel, nu weet ik niet waar ik dat hier vandaan kan halen. Ook de kleurenpasta vind ik een leuk idee, vloeistof is hier wel goed te krijgen, maar dat knoeit enorm en vind ik ook niet mooi egaal kleuren door het marsepein. Verder was de optie fondant genoemd. Botercreme en banketbakkersroom blijf ik bij welkoop halen. Verzendkosten is lastig. Als ik stad en land af moet rijden, dat kost mij ook een hoop geld. En als ik zou bestellen, dan doe ik ook meerdere dingen om goedkoper uit te zijn. Bij planet cake is de porto € 11,-. Omdat ik dat vrij veel vind, koop ik er echt als bij mij alles op is. (Marsepein per kiloverpakking, poedersuiker per kilo etc.). Succes bij het opzetten. Echt een leuk idee.
Groetjes Nathalie

5

Hoi Inge,

Vandaag de stad ingeweest, en heb niet gevonden waar ik naar zocht: een vierkante bakvorm. Misschien een ideetje voor je webwinkel? Ik heb alleen rechthoekige vormen gezien, en die zijn dan ook meteen minder diep.
Ik was ook op zoek naar een kunststof rolstok, maar ook die niet gevonden. (Wel een houten rolstok, bij Dille en Kamille (EUR 3,75). Die is vast ook fijn)
Lijkt me leuk, die webwinkel van jou! Ik ben benieuwd!

Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

6

Hoi Car,

Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht over "bakmateriaal", meer over ingrediënten. Maar ik hou het zeker in gedachten!

We zijn nu echt heel druk met voorbereiden, hopenlijk kunnen we binnenkort open!! Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Oja, ik heb hier zo'n kunststof rolstok, maar schrik niet!!! 44.95 euro heb ik er voor neergelegd! Het is wel een ideaal ding, maar voor een hoop mensen nogal een uitgave :(. Ik zal kijken of ik een leverancier vind voor die dingen, want ze zijn zeker handig en ook in allerlei maten verkrijgbaar. Succes met jouw houten in ieder geval, laat maar horen of hij bevalt!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge

7

Hoi inge,
Misschien een idee voor de web winkel.Eeetbaare stiften,maar dan in meerdere kleuren.Je kun overal aan zwart komen,maar bij wilton kun je maar liefst 5 kleuren kopen met dikke punt of dune punt.Als de verzend kosten laag blijven wie weet bestel ik dan ook wat.Ik kan naar purmerend of naar rotterdam.Weet niet waar en meer winkels dichterbij zitten.Lijkt me ook leuk om eends een weekend londen te doen.Ik koop mijn poedersuiker bij de ven.Daar heb ik laatst 10kilo gekocht voor €12.
Groetjes van solange.

8

die kunststof rolstokken ken je hier in breda ook nergens vinden. Maar ik had bij mn afgelopen keer een alternatief gevonden. Want onze houten rolstok lag onder in het vakje bij de oven en daar kon ik niet bij omdat ze daar mee bezig waren. Dus toen heb ik een blikje redbull gepakt. En dat ging toch goed! veel beter dan dat houtending. Het is wat gladder he. Tis alleen wat kleiner, maar ja het was wel te doen. Ja voor herhaling vatbaar!

9

Die vierkante bakblikken ben ik ook nog steeds naar opzoek.
Ik heb zelf de rechthoekige, maa ik zou hem ook graag wat dieper hebben dan 5 cm, ook nergens te vinden.
Althans bij ons in de buurt.

Groejtes Fiona

10 Laatst bewerkt door Car (11-04-2005 21:11)

Hoi Inge,
Is je webshop al geopend? Ik las ergens dat iemand al wat bij je had gekocht, en was benieuwd! Nog 2 maanden en dan wordt mijn oudste 3 jaar, mag ik weer bakken, en kom ik bij je kopen :-)
Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

11

De eetbare schrijfstiften lijken mij ook een goed idee!
Verder is de marsepein mooi geprijsd en de kleurpasta lijkt me ook ideaal om te kopen!
Ik ben erg benieuwd en zie uit naar de webwinkel!

12

Er is een bericht bovenaan dit forum over de webwinkel. Door problemen bij de hosting-provider laat de webwinkel namelijk even op zich wachten. Maar er kan dus wel al per mail bij Inge besteld worden!

Groetjes,
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Hoi Inge,

Ik lees nu pas wat je in je webwinkel wilt gaan aanbieden. Ziet er goed ui!
Mag ik vragen wat de hoeveelheid van een potje zilveren en gouden verf en wat kost hij per stuk?
groetjes Ellen

14

Hoi Inge, ik ben nog even aan het doorlezen in het forum maar zie dat je ergens al een prijslijst hebt staat dus daar ga ik even in doorneuzen.
groetjes Ellen

15

Hallo Inge

Ik heb ook bij jouw besteld, wat ik als zeer prettig heb beschouwd, dus ik hoop dat het winkeltje nu echt door gaat!!
Ik zou voor 10 mg kiezen, want je doet er iig heeeel lang mee. Misschien op verzoek grotere hoeveelheden??Dat je die voorjezelf wel kan bestellen maar niet op voorraad hebt?

Heel veel succes met het wwebwinkeltje!1

grt charlotte

16

Vrijdag de gekleurde marsepein binnengekregen voor de taart die ik zaterdag ga maken. Wat een mooie felle kleuren zeg. Daar kan ik niet tegenop kneden! Ben benieuwd hoe het werkt, die marsepein, voorheen gebruikte ik fondant. Maar eigenlijk vind ik marsepein lekkerder. Maar goed, ik wilde eigenlijk even bedanken voor de snelle levering!

Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

17

Hoi Car,

Graag gedaan!! En veel succes met je taart!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge

18

Grappig. Via een zoekopdracht kwam ik dit berichtje tegen. Even snel doorlezen of erin staan wat ik zoek. Dat niet maar ik las wel dat het idee voor de webshop was om niet teveel artikelen erin te zetten. Dat is niet helemaal gelukt! Gelukkig maar! Ik ben nog maar kort een "klant van de shop"maar vind het assortiment uitgebreid en compleet. Het is dus flink gegroeid afgelopen jaren. Knap hoor.
Groetjes, Patricia

groetjes, Patricia

19

Hey Inge,

Ik ben het helemaal compleet eens met Tries. Veel succes in het nieuwe pand. Dat je nog veel en leuke dingen in de toekomst aan kan bieden. FIJNE JAARWISSELING.

Ps:

Perfecte service. Petje af hoor.

20

Inge, ik zou je prijslijst wel willen doorkijken,
maar kan hem hier niet vinden, misschien kan je hem naar me mailen?
Bedankt alvast, groetjes

21

euh.... Dit is een topic uit  2005 - de prijzen vind je ondertussen op De Leukste Taarten Shop ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

22

ooohhhh...had ik geen idee van, dat dit intussen de site is geworden,
had weinig tijd ivm de kids, dus dacht dat dit gewoon een recente was,
maar kwam denk ik door de paar laatste reactie's...sorry,
zal voortaan beter kijken!!