1 Laatst bewerkt door Elisa (02-01-2008 20:31)

Onderwerp: Harde letters plakken?? En prijs poppetjes??

Dames, weet iemand hoe je het beste harde lekkers op fondant plakt??

Ik maak mijn letters van tevoren met tyclose of tragant gom, maar als ik ze dan op de taart wil plakken, met water gaat het gewoon niet goed en met Icing ook niet echt. Iemand een idee????
Bij jullie zie ik nooit water rond de letters! bij mij gebeurd dat altijd.

En dan nog een vraagje.
Wat rekenen jullie voor poppetjes op de taart?
Ik vind het heel erg moeilijk om er een prijs aan te geven, omdat wat je er eigenlijk voor zou moeten krijgen kwa uurloon niet kan hihi.
Ik vraag nu zo rond de 3 a 4 Euro per opppetje?
Jullie??

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Harde letters plakken?? En prijs poppetjes??

Ik plak de letters gewoon met water. Maar ik gebruik er wel een ieniemienie dun priciesie-penseeltje voor. Dan krijg je nergens water waar dat niet moet.

Met de poppetjes kan ik je niet helpen. Ik kan namelijk voor geen meter boetseren. Voor mijn poppetjes zou ik uberhaupt geen geld durven vragen :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Als water niet lukt (wat mij altijd eigenlijk wel lukt, maar net als Carin: met een penseeltje, ik heb van die waterpenseeltjes, met waterreservoir) kan het ook met al dan niet zelfgemaakte edible glue.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik gebruik ook de edible glue voor het opplakken.... met een dun penseeltje aanbrengen. Wat prijs betreft neem ik de taart gewoon als geheel ; als het me erg veel marsepein kost aan versiering door boetseren reken ik iets meer dan gewoonlijk(1,50 per persoon is gewoonlijk) Het is nog niet voorgekomen, maar ik denk dat ik 2,50 tot 5 euro meer zou vragen als het wat meer dan gemiddeld is..

gr ciska

5

Plakken doe ik altijd met suikerwater. Plak met een heel dun penseeltje. Smeer de letters er heel dun mee in en leg deze dan op de taart.
1 kop water en 1 kop suiker. inkoken!!! voeg hier dan nog wat lemon bij voor een frisse smaak. afkoelen. Bewaren in flesje in koelkast. Heel lang houdbaar. Je kan dit ook gebruiken om je taart ermee te tremperen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.