1

Onderwerp: cake bewaren

Ik ga binnenkort in Engeland op cursus, voor 6 dagen. Ik ga daar natuurlijk taarten decoreren en ik zou het leuk vinden om ze ook nog op te eten, na die 6 dagen dus...  Anders worden het dummy's.....
Wie weet hoe lang je een "gewone" cake kunt bewaren als íe gevuld en bekleed is?

een andere optie is een fruitcake.... maar is dat wel lekker?? en wie heeft dan een goed recept?

2

Re: cake bewaren

Gewone cake of te wel madeira kun je voor een week bewaren na het bekleden! Toen ik nog in engeland woonde maakte ik de taart meestal twee a drie dagen van te voren.  Daarna aten we er toch zeker een aantal dagen van.
Fruittaart kun je meer dan een maand bewaren, bekleed of onbekleed. Zolang de taart niet te vochtig of te warm staat.
Wortel taart kun je ook een goede week bewaren.
Zelf lus ik geen fruitcake. Maar ik ben dan ook een grote zeurpiet wat taarten en smaken betreft!
Ik heb verschillende recepten. Dat is als je engels kunt lezen wat ik wel verwacht als je naar engeland voor een cursus gaat. Van een lichte fruitcake tot een donkere fruitcake en verschillende worteltaart recepten.
Als je me een mailtje stuurt kan ik er wel een aantal voor je inscannen

groetjes francisca

3

Astrid, ongedecoreerde cake kun je twee weken (mits goed verpakt tegen uitdrogen) bewaren. Dat heb ik in mijn kookboek staan en heb dat ook al meerdere malen zelf gedaan. Gedecoreerd heb ik dat nog niet uitgeprobeerd maar dat moet ook kunnen lijkt me.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Francisca,
ik heb je een mailtje gestuurd, voor de recepten.