Onderwerp: hulp nodig bij vierkante/rechthoekige bakring
Hoi!
Ik heb een tijdje geleden een verstelbare vierkante/rechthoekige bakring gekocht en er is nog niet
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hulp nodig bij vierkante/rechthoekige bakring
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi!
Ik heb een tijdje geleden een verstelbare vierkante/rechthoekige bakring gekocht en er is nog niet
Bouw je de temperatuur op. Dat heb ik toen wel gedaan, doe ik in alle bakvormen nou en dat werkt bij mij perfect. Ik had eerst hetzelfde probleem.
Ik heb m al 3 x gebruikt op een gewone bakplaat.
bakpapier langs de randen
En ik bouw netzo als mirretje altijd mijn temperatuur op (nadat ik ook krimpiedinkie springvormen had) en wat lukt moet je niet meer veranderen he
Overigens is de grootse 28x28 wat ik heb gedaan
maar 15 min 150 c
15 min 165 c
15 min 175 c
dan ff voelen en prikken en soms nog 5 minutjes langer op de hoogste stand
Overigens moet ik wel altijd iets bijsnijden omdat hij toch lekt, maar dat is nooit een probleem
Ik gebruik gewoon mijn braadslede ervoor, ring er op en siliconen vel in het midden met inkepingen in de hoeken zodat ik gelijk de zijkanten ook bekleed heb. geen enkel probleem komen er mooi uit, ik bak in een matige oven van rond de 170 graden, de grootste vorm rond de 45 minuten.
Ik gebruik gewoon mijn braadslede ervoor, ring er op en siliconen vel in het midden met inkepingen in de hoeken zodat ik gelijk de zijkanten ook bekleed heb. geen enkel probleem komen er mooi uit, ik bak in een matige oven van rond de 170 graden, de grootste vorm rond de 45 minuten.
begrijp ik het goed? je hebt een matje verknipt met knippen in de hoeken en die doe je dan aan de binnenkant van de ring netjes vouwen?
en zo'n siliconen vel is geen anti aanbak bakpapier ding (van de blokker bijvoorbeeld, zo'n zwart glad vel, snap je t nog?) maar echt siliconen?
ik bedoel inderdaad zo'n meerdere malen te gebruiken bakvel, had per ongeluk siliconenvel gezet zie ik SORRY. inderdaad het rechthoekige vel in de vier hoeken ongeveer 4 cm ingeknipt (diagonaal dus vanuit de hoek) dan in de bakring en dan vouwen de hoekjes zich om elkaar heen, paperclip erop en het blijft keurig zitten en laat dus ook keurig los na het bakken en het loopt niet onder de ring door want je heb een "mandje" erin. als het niet duidelijk is maak ik morgen wel even een foto, nu ga ik slapen
ik snap m
Bedankt, hij zit nu in de oven...ben benieuwd!!
JAAAAAAAAAA, gelukt!!! Vind de hoekjes nog wel een beetje krokant, maar verder ziet hij er toppie uit!! Ik heb een heteluchtoven en heb er het laatste kwartier een stuk aluminiumfolie over gedaan om t evoorkomen dat hij verbrandt aan de bovenkant.
Mooi !! Super ! Ik zet hem altijd onder in de oven dan heb je ook geen last dat hij te bruin wordt maar folie werkt ook.
Lune...als je kunt BIJsnijden...dan heb je toch nooit een probleem???
Sorry ik kon het even niet laten.... HIHIHI
Lune...als je kunt BIJsnijden...dan heb je toch nooit een probleem???
Sorry ik kon het even niet laten.... HIHIHI
jaja, dat is net zo als de kapper waar je je puntjes laat bijknippen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hulp nodig bij vierkante/rechthoekige bakring