1

Onderwerp: Biscuitmix in ovenschaal

Hoi.

Ik moet voor zaterdag 3 taarten voor me moeder's verjaardag maken. Nu wil ik wat "spelen" met de vormen en wil ik een ovale ovenschaal gaan gebruiken. hij is 36 cm lang, weet iemand hoeveel mix ik hiervoor moet gaan gebruiken??

En als ik dan toch bezig ben........ik wil ook een stapltaartje proberen, kan ik gewoon 2 bodems op elkaar zetten of moeten ze "vast" gezet worden???

Alvast bedankt!

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

2

Re: Biscuitmix in ovenschaal

op www.felicitaartjes.nl staat een schema, gewoon even water in je ovenschaal gieten en kijken hoeveel mix je nodig hebt.
Stapeltaarten kan je gewoon op elkaar zetten, mits je de ondertaart stut, met deuvels, maar wil je eetbare dingen gebruiken kan je chocostokjes gebruiken of kitkat, want vanwege de best zware taarten kan de ondertaart gaan zakken onder het gewicht van de bovenste taart
gewoon kijken waar je de bovenste taart wil hebben, en een kleiner cirkeltje van stokjes in je taart steken (op maat) zodat ze niet te zien zijn en daar je boventaart opzetten

Alles goed???? nee 3 fout

3

Dankjewel Petra!!

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

4

lune schreef:

op www.felicitaartjes.nl staat een schema, gewoon even water in je ovenschaal gieten en kijken hoeveel mix je nodig hebt.
Stapeltaarten kan je gewoon op elkaar zetten, mits je de ondertaart stut, met deuvels, maar wil je eetbare dingen gebruiken kan je chocostokjes gebruiken of kitkat, want vanwege de best zware taarten kan de ondertaart gaan zakken onder het gewicht van de bovenste taart
gewoon kijken waar je de bovenste taart wil hebben, en een kleiner cirkeltje van stokjes in je taart steken (op maat) zodat ze niet te zien zijn en daar je boventaart opzetten

Worden de chocostokjes of kitkat niet slap?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

nee hoor, die chocostokjes heb ik al een aantal keer gebruikt en dat gaat prima,

groetjes Annemiek

veel bakplezier, groetjes Annemiek