1

Onderwerp: Vraag over moskovisch beslag

Hallo Medebaksters en bakkers,

Ik heb het moskovisch biscuitmix gekocht bij Aveve(vroegere boerenbond)

Nu staat er op de beschrijving dat je 400 gram mix gebruikt,met 4 eieren en een half kopje water.Dit is dan voldoende voor een vorm van 30 cm.En moet 30 minuten bakken in de oven.Zelf gebruik ik op die hoeveelheid een kleinere vorm omdat de biscuit anders niet echt hoog wordt.

Weten jullie soms of het ook mogelijk is om bv 2 keer die hoeveelheid in 1 keer te maken?Dus 800 gram mix,8 eieren en 1 kopje water?En kan deze hoeveelheid dan even blijven staan in de kom.Want ik kan natuurlijk niet alle bakvormen in 1 keer kwijt in de oven.
Of raden jullie dat af!

Alvast bedankt voor het meedenken en tips geven.

Groetjes Angelique

2

Re: Vraag over moskovisch beslag

Ik maak de mix liever in twee keer aan. Je mixer/ kom moet die hoeveelheid ook aankunnen. want het is echt veel!

3

of gewoon iets minder dan het dubbele aanmaken, wat wel in 1 blik kan

Alles goed???? nee 3 fout

4

Nathalie schreef:

Ik maak de mix liever in twee keer aan. Je mixer/ kom moet die hoeveelheid ook aankunnen. want het is echt veel!

Dankjewel voor jullie reactie:Mijn kom kan dat wel aan(er erg groot :) maar mijn mixer inderdaad misschien niet.Denk dat hij "verzuipt" :P

En dan komt inderdaad mijn volgende vraag.Als ik de hoeveelheid halveer dan gewoon 200 gram mix ,2 eieren en 1/4 kop water? Denk het wel he! Maar kan het ook mis hebben hahaha.Ben nog niet zo een volleerde bakster als jullie

Ik wil namelijk beslag maken voor de kleine ikeabolletjes 12 cm en heb natuurlijk niet zoveel beslag nodig.En hoe lang bakken dan in die bolletjes?Misschien dat het hier ergens vermeldt staat op het forum,mijn excuses dan hiervoor dat ik weer in herhaling val :S

Groetjes Angelique

5

idd 200 gr mix, 2 eieren, ongeveer 1/2  kopje water (als je halveert moet je alles halveren ;))

6

haha ja het klonk een beetje onnozel maar het had gekund dat er toch misschien 1 ei meer in moest ofzo.

En hoe lang moet ik dan bakken in een 12 cm bolletje? 15 minuten? Of toch een stuk langer?

Groetjes Angelique