1 Laatst bewerkt door 0marianne0 (15-12-2007 17:46)

Onderwerp: (ook) marianne

Hallo allemaal,

Ik heet (ook) marianne. Ik woon in Rouveen, Overijssel, en ben nog een studentje... :P :O Voor ik op deze site kwam maakte ik (zoals vele anderen) ook gewone taarten, zoals kwarktaart etc. Ik kwam op deze site omdat ik ideeen zocht om een taart te maken/decoreren voor de verjaardag van mijn vader. En ideeen zag ik! Dat jullie zulke ongelofelijke taarten kunnen maken! Echt cool! Toen keek ik ook even op de webshop. Ik heb toen meteen rolfondant besteld, en toen ik het had ben ik samen met m'n zusje aan het bakken geslagen. Het biscuitdeeg hadden we gemaakt volgens een recept uit mijn moeders "grote kookboek" alleen was het een beetje aan de droge kant. We hadden een vulling van banketbakkersroom, en bovenop hadden we een vrachtauto en kraan gemaakt met rolfondant. Eromheen hadden we wat chocoladebolletjes gestrooid als grond. (m'n vader heeft een bedrijf in grond- weg- en waterbouw, en hij is gek op z'n werk) Toen, in november, mocht ik nog een taart bakken, dit keer voor mijn aanstaande tantezeggertje. Omdat de taart zelf de vorige keer niet echt gelukt was heb ik toen een taart bij de bakker besteld en alleen zelf gedecoreerd. Ik heb er een "platte" winnie the pooh met knorretje op gemaakt. Dat was echt heel schattig, en goed gelukt. Vlak daarna waren m'n ouders 25 jaar getrouwd en ging ik weer aan de slag.Intussen was mijn "gereedschapskist" al uitgebreidt met een modelleerset en spuitzak en mondjes. Dit keer probeerde ik roosjes te maken, eerst lukte het niet, maar later ging het beter. Ook had ik van zelfgemaakte botercreme rozetjes gespoten.

En straks is mijn broer jarig en wil ik echt helemaal zelf een taart maken. Want het is ook wel een beetje nep om de taart zelf bij de bakker te halen. :P "k Heb al veel recepten voor vullingen bekeken en ik ben van plan om hem te vullen met bokkenpootjesvulling, mmm...

Nou, mijn verhaaltje is af,

Groetjes marianne

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

2

Re: (ook) marianne

welkom marianne
Je bent al lekker bezig met bakken.
Kleine waarschuwing is wel op zn plek, taarten maken en dit forum is zeer verslavend
en de bokkepootjesvulling :thumb: is hier in de omstreken favoriet

Alles goed???? nee 3 fout

3

Welkom :) Ik ben ook nog een studentje hoor, eerstejaars zelfs :P Succes met je taarten en wel foto's maken h

4

Ja, ik heb al gemerkt dat het verslavend is :P Ennuh,, gelukkig heb ik van de vorige taarten wel een paar foto's gemaakt, ik hoop dat ik ze op de pc krijg want laatst was er iets niet helemaal goed met de verbinding tussen de camera en pc... maar ik doe m'n best :D

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

5

Hallloooo.... ik had je nog helemaal niet welkom geheten!
En dat gaat dwars tegen mijn principes in! ;)

Dus, op dit late tijdstip (maar beter laat dan het beroemde "nooit"): van harte welkom op deze site en dit gezellige forum.

Gezellig dat je je ook hebt aangemeld!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6

hallo marianne, nog een marianne hier en ook nog maar net begonnen.
Net een eerste taart gemaakt, kersttaart. Maar heb alweer een kleintje gebakken voor nieuwjaarstaart ofzoiets. Met het recept van felicitaartjes, en die kan ik je zeer aanraden. Hij is ook hier geslaagd.
De biscuitmix van de webshop hier is ook een echte aanrader.
Wat ik je niet zal aanraden zijn de recepten van Joanna Farrow, boekje feestelijke taarten. Die deugen van geen kanten. Volgens mij heeft de vertaler flinke fouten gemaakt in the measurements.  Ik heb tenminste 2 taarten moeten weg mieteren. Je kan er wel leuke voorbeelden uit halen maar ideeen kan je hier ook op doen.
Dan hoop ik binnenkort je taarten ook hier op de foto's te zien en wens ik je veel bakplezier. (kan soms beetje frustrerend zijn dat bakken). En fr

7

smarianne schreef:

En fr

Alles goed???? nee 3 fout

Berichten [ 7 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren