1

Onderwerp: Vraag over bakvorm

ik heb een vraag over bakvormen i.h.a. Welke zijn fijn om te gebruiken? De springvormen of de bakvormen. Ik heb nu een bakvorm van Wilton, een ronde 20 cm doorsnee. Gisteren heb ik een taart gebakken, was niet zo super gelukt, komt ook doordat ik een combi magnetron heb, en het onderstelsel zat er blijkbaar niet goed op daardoor draaide hij niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de taart er goed uitkomt en net blijft plakken? Ik had het recept van Evelien gebruikt....ik heb een beetje geschat hoeveel ik erin moest doen, zijn 4 eieren genoeg?

2

Re: Vraag over bakvorm

Bakblik bekleden met bakpapier. Ikzelf gebruik nog ouderwetse springvormen, gewoon omdat ik die nog had, tzt zal ik ze wel gaan vervangen door de extra hoge blikken van Wilton.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

hier ook de ouderwetse springvormen, bekleed met een randje bakpapier, dan kan je er nog een beetje extra mix indoen

Alles goed???? nee 3 fout

4

Ik heb mijn springvormen sinds ik de wilton bakblikken heb niet meer gebruikt, ze lukken altijd súper erin. Ik heb wel een conventionele oven en weet precies hoelang ze in de oven moeten en hoeveel mix er in moet voor een bepaalde hoogte, dat is ook door uitproberen zo gekomen hoor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik gebruik pannen van Wilton en de springvorm bij de blokker gekocht...geen verschil...
Invetten doe ik met een spuitbus die ik bij Welkoop heb gekocht...mooie strakke kapsels.
Als je nog moet aanschaffen dan zou ik meteen voor de Wilton gaan want dan kun je ze mooi oplopend kopen.

6

Ik denk ook dat het een kwestie is van uitproberen en meer ervaring opdoen. Ik ga i.i.g. bakpapier erin doen...dat zal zeker helpen. Bedankt voor de tips, is echt fijn, als ik op het forum een vraag stel krijg ik altijd antwoord, echt super!