1

Onderwerp: hebben jullie dat nou ook? geen nieuwe vullingen durven uitproberen

Ik heb echt een megalijst met allemaal vullingen, en ik blijf altijd hangen in de standaard vulling. slagroom met bokkepootjes, bbr en jam soms met een laagje chocola.
Ik maak nooit taarten voor mezelf omdat ik niet zo van taarten hou (wel van vullingen proeven :Y )
En ik zie zoveel lekkere dingen op de lijst staan die ik allemaal een keer uit wil proberen, maar de via via reclame, lekker doe maar dezelfde vulling als de vorige gaat het dus ook niet worden.

En ik ben zo benieuwd hoe alles smaakt, bv de hemelse modder van koenie, de champagnecreme (JA CARIN OOK IK WIL VULLING MET DRANK!!!) de bavarois'en
de dulce leche (of hoe je het ook schrijft) maar waar stop ik t tussen

Of zal ik van alles maar gewoon wat maken en indien mogelijk dan maar in de vriezer stoppen?

Hoe doen jullie het?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: hebben jullie dat nou ook? geen nieuwe vullingen durven uitproberen

hoi lune,

Ik doe regelmatig dulce de leche in combinatie met chocolademousse(die van soezie),dat is erg lekker.:Y.En de truc met het blikje vind ik nog steeds heel spannend!Of slagroom met een paar lepels jam naar keuze erin,ook erg lekker!
                    groetjes,Monique63

Carpe Diem !

3 Laatst bewerkt door Carin (28-12-2007 23:12)

Hahaha ik zag je titel en wist al wat ik ging schrijven :lol: !!!
Namelijk dit:

Die champagnecreme m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

koop wat goedkope cakes ergens, maak een heleboel nieuwe vullinge, vul de cakes zonder ze te decoreren, nodig wat vrienden uit en hou voor de lol een nieuwevullingen taste-panel test?

5

Ello schreef:

koop wat goedkope cakes ergens, maak een heleboel nieuwe vullinge, vul de cakes zonder ze te decoreren, nodig wat vrienden uit en hou voor de lol een nieuwevullingen taste-panel test?

dat vind ik nou een hele goede oplossing..........maareh, da's niet zo goed voor de 25 kilo die er nog af moet komend jaar :nooo dus moet ik zelf maar niet meedoen

6

veel vrienden uitnodigen zodat je maar kleine plakjes kan proeven?

Tis dat ik zover woon, anders kwam ik mee proeven :)

7

Carin schreef:

Hahaha ik zag je titel en wist al wat ik ging schrijven :lol: !!!
Namelijk dit:

Die champagnecreme m

8

Hier moet ik natuurlijk even op reageren he...

Soms moet je gewoon DOEN, Peet... en ook eens tegen je bestellers zeggen: laat je verrassen door mijn vulling. Spring eens uit de band, doe eens gek en, ook niet geheel onbelangrijk: PROEVEN.... !!!!!!!!!!!

Je zult zien dat het experimenteren zooooo leuk is! :Y

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

9

euh, wel nee, dat heb ik dus niet, ik zou echt allerlei soorten vullingen uitproberen, probleem is dat de mensen rondom mij, die meestal mee aan de feesttafel zitten, niet veel lusten op vulling gebied, dus ben ik een beetje verplicht om het saai te houden.
Maar als er nog eens een taart voor ons gezin op het menu staat (helaas erg zelden) dan kan ik eindelijk dingen proberen zoals kokosnoot mousse met chocolade of groene appel bavarois. mmmm

ik denk trouwens dat de hemelse modder niet al te gedurfd is, volgens mij lust gewoon iedereen deze vulling, kan niet anders!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Ik hield het eerst ook bij de standaard vullingen, maar ben toch blij dat ik het heb gedurft, want het eindresultaat is nog lekkerder, dus gewoon doen

11

catherine schreef:

Maar als er nog eens een taart voor ons gezin op het menu staat (helaas erg zelden) dan kan ik eindelijk dingen proberen zoals kokosnoot mousse met chocolade of groene appel bavarois. mmmm

ooh yum groene appelbavarois........kwijl...........

12

Ik heb hetzelfde hoor, wil toch graag 'veilig' zitten, stel dat het niets is... Met de kerst had ik echter een cranberry/witte chocoladepasta vulling geprobeerd die om je vingers bij af te likken was... Heerlijk!

13

lune schreef:

is dat de simpele versie? door de webmixbotercreme gooien, en wat gebruik je dan voor champagne, want ik ben zelf niet kapot van die goedkope (dure trouwens ook niet) zure droge champagne

Inderdaad de simpele versie. Ik gebruik Canei, witte natuurlijk. Goedkoop maar wel erg lekker. En niet "zuur" (dat heet ook wel droog ;) ). Je hebt trouwens van andere merken ook goed geschikte wijnen, je moet alleen opletten dat je brut neemt en geen sec.

Groetjes, Carin

14 Laatst bewerkt door lune (29-12-2007 13:36)

Oh trouwens Carin, je bent niet de enige ;) ik ben net even langs de slijter geweest:
fles jenever voor vriendlief, en een fles southern comfort (whiskey likeur) en een fles amareto voor mezelf, kon niet kiezen voor oudejaarsavond en natuurlijk een fles mouserende wijn voor.........champagnecreme
http://smile.smilies.nl/491.gif
http://smile.smilies.nl/473.gif

15

Ik maak wel redelijk vaak nieuwe vullingen hoor, maar dan baal ik er wel van als ik niet zelf mag proeven (als het niet voor een familielid is dus :()
Wel heb ik vaak dat mensen zeggen, 'doe maar die ik vorige keer had geproefd', dus dan wordt het lastiger, maar daar breng ik ook wel kleine verschillen in aan (merken ze toch niet ;)). Ik voeg gewoon stiekum een beetje lemoncurd toe ofzo :D
Ik zou gewoon wat meer pushen voor wat nieuws :) Wel even vragen wat ze niet lusten, want mij maak je dus niet blij met champagnecreme (denk ik) :(

Mijn website: Presentaart

16

lune schreef:

Oh trouwens Carin, je bent niet de enige ;) ik ben net even langs de slijter geweest:
fles jenever voor vriendlief, en een fles southern comfort (whiskey likeur) en een fles amareto voor mezelf, kon niet kiezen voor oudejaarsavond en natuurlijk een fles mouserende wijn voor.........champagnecreme
http://smile.smilies.nl/491.gif
http://smile.smilies.nl/473.gif

Ben ik blij dat we hier nu met 2 drankorgels zijn :lol:

Groetjes, Carin

17

Bij de laatste taart, een boekvorm, heb ik 4 verschillende vullingen gemaakt. Meegenomen op visite en kon dus gelijk ook proeven! Ik heb 2 vullingen geproefd en met nieuwjaar als ie uit de vriezer gaat voor ronde 2, probeer ik de andere vullingen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

18

Voor mij is bijna alles nog 1 groot experiment :)
Volgens mij is, net als bij koken, proeven, proeven en nog eens proeven de allerbeste methode (misschien niet alijd handig).
Ik vind het wel doodeng om anderen iets voor te schotelen wat ik zelf nog niet geproefd heb, ik doe het wel, omdat het ook zooo leuk is.

Hoi

Ik heb voor m/n kersttaart de champagnemousse gemaakt (de rest ingevroren en die gaat zo in m'n nieuwjaarstaart) en hij was heerlijk. Hij smaakte erg naar citroen en je proefde heel subtiel de cava die ik had gebruikt. Echt super lekker, een aanrader. :9

groetjes Annemiek

veel bakplezier, groetjes Annemiek

20

o ik doe gewoon aan proefbakken. Maak een grote biscuit die ik dan met verschillend vulling doe. Vlaggetjes erop om te weten wat erin zit en dan uitdelen op het werk (en zelf proeven natuurlijk) waar een kritisch team beoordelingen geeft. Als de meerderheid iets super vind durf ik het ook aan te raden bij de bestellers!!

21

er staat hier nog een helft van een nieuwjaarsbolletje......behalve de kinderen zijn wij dus niet zo taartig, ik vind ze veeeeeels te zoet (nee geef mij maar gewoon 2 chocoladerepen O-) da's niet zo zoet :D)
Ik vind een klein stukje marsepein wel eens lekker, maar op zo'n taart pffffff too much.

22

lune schreef:

er staat hier nog een helft van een nieuwjaarsbolletje......behalve de kinderen zijn wij dus niet zo taartig, ik vind ze veeeeeels te zoet (nee geef mij maar gewoon 2 chocoladerepen O-) da's niet zo zoet :D)
Ik vind een klein stukje marsepein wel eens lekker, maar op zo'n taart pffffff too much.

...ik doe eigenlijk altijd (gekleurde) slagroom op mijn taarten, die ik dan glad strijk.
Het resultaat is natuurlijk niet zo strak als een taart die met marsepein is afgewerkt, maar zo omzeil ik inderdaad wel het probleem van mensen die niet van marsepein houden (en dat zijn er hier vrij veel).
Als ik de taart ga snijden, vraag ik altijd of ze veel, weinig of geen marsepein willen en daar hou ik dan rekening mee. (of er worden hier marsepeinen figuren uitgewisseld).
Dat vulling-probleem herken ik: ik zou best wel eens iets anders willen proberen, maar het blijft toch bij slagroom/jam vulling en sinds kort heb ik me zelfs aan de bokkenpootjes-vulling durven wagen!
Dus tips zijn inderdaad welkom...

Berichten [ 22 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hebben jullie dat nou ook? geen nieuwe vullingen durven uitproberen