Onderwerp: champagne vulling voor bruidstaart
Voor de bruidstaart die ik in december ga maken wil het bruidspaar
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » champagne vulling voor bruidstaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor de bruidstaart die ik in december ga maken wil het bruidspaar
Hoi Judith,
Dat recept wat je noemt vind ik lekker luchtig, maar zoals je zelf al zegt; afsmeren met botercreme met champagne lijkt me een goede aanvulling/combi.
Er is net een topic geweest over combi's met champagnecreme (heette geloof ik champagnecreme en nutella), daar staat meer over combi's met deze creme
Hoi Allemaal,
Hoop dat iedereen hele fijne dagen heeft gehad.
Mijn vraag is: kan ik die champagne botercreme ook maken zonder de botercreme mix van de webshop?
En heeft iemand hier een recept voor mij.
Ik moet een nieuwjaars taart maken en ik zou graag dit willen proberen.
Alvast bedankt.
Gr. ana
Hoi Judith, Annelies55 die het recept gepost heeft heeft de taarten gemaakt met 1 laag champagnemousse en de andere laag zomerfruit (diepvries AH)mousse, je kunt ook de frambozen nemen, is ook super erbij!!
Hoi Allemaal,
Hoop dat iedereen hele fijne dagen heeft gehad.
Mijn vraag is: kan ik die champagne botercreme ook maken zonder de botercreme mix van de webshop?
En heeft iemand hier een recept voor mij.
Ik moet een nieuwjaars taart maken en ik zou graag dit willen proberen.
Alvast bedankt.
Gr. ana
Hoi Ana, zonder de mix denk ik niet, aangezien je bij de mix 200 ml water toevoegd en deze dus vervangt door de champagne. Je kunt wel de champagnemousse maken, die is super hoor en er gewoon een dijkje van normale botercr
Of als je zelf botercreme maakt met banketbakkersroom erdoor, dan kan je het water in de bbroom vervangen door champagne.
Ik zeg maar wat me te binnen schiet, want ik heb het zelf nog niet gemaakt.
Mirjam
Ik persoonlijk vind gele room niet echt combineren met champagne.
Weet je, champagne (je hoeft natuurlijk geen echte te gebruiken, ik gebruik Canei en dat geeft een goddelijke creme) is best wel een "aanwezige" smaak. Daar moet je geen gekke dingen doorheen gaan doen, en al helemaal niet te moelijk gaan doen met maken. Hoe je het ook maakt, het smaakt uiteindelijk allemaal naar de nogal "aanwezige" smaak van de wijn.
Champagnecreme kun je wel maken zonder de mix, het recept staat hier op de site. Het is wel een bewerkelijk recept. Met de mix gaat het stukken makkelijker, maar ja, dan heb je dus de mix nodig.
Ik ben geen wijn of champagne drinker, maar Canei is toch heeeeel wat anders dan champagne??? Ik hoor altijd van wijndrinkers dat Canei heel vies is?! Misschien niet door de botercreme? Maar ja, wat ik al zei, ik heb er de ballen verstand van (van de smaak, want ik vind het allemaal even vies).
Ik zou ook niet zo snel dat door banketbakkersroom doen, omdat daar een hele erge vanille smaak aan zit (aan de botercreme ook wel, maar toch minder).
Wel schijnt het lekker te zijn met rode vruchten (/mousse/jam). Bijvoorbeeld aardbei of framboos
Ik ben geen wijn of champagne drinker, maar Canei is toch heeeeel wat anders dan champagne??? Ik hoor altijd van wijndrinkers dat Canei heel vies is?! Misschien niet door de botercreme? Maar ja, wat ik al zei, ik heb er de ballen verstand van (van de smaak, want ik vind het allemaal even vies).
Een "echte" wijndrinker lust inderdaad geen Canei want Canei is zoet. Het is gewoon een zoete wijn, net als zoveel anderen, maar het is een mousserende wijn. Het is inderdaad heel iets anders dan champagne, hoewel champagne uiteindelijk ook maar een wijn is. Maar alleen wijn die uit Champagne komt mag champagne heten.
Iemand die zegt dat Canei heel vies is, tsja dat kan... het is en blijft toch simpelweg een kwestie van smaak... (ikzelf vind het erg lekker )
Over de botercreme mix gesproken: ik denk dat je die met de meeste likeuren wel kan maken. Het water vervangen door likeur, welke dan ook. Alleen met likeuren moet je denk ik half/half doen want dat is natuurlijk sterker dan wijn.
Ik doe ook weleens een paar eetlepels brandewijn door de botercreme, dat is neutraal (en heel lekker!)
EN dan hebben we het toch weer over drank Carin.
Jij vond het toch raar dat je het imago drankorgel kreeg , ik begin het steeds meer te begrijpen
Haha..ik wilde die vraag ook stellen Judith. Ga een nieuwjaarstaart maken met champagnecreme en wil er ook iets mee combineren. Maar eens alles goed doorspitten..
Ik heb voor mijn kersttaartje champagnecreme met een klein beetje lemon curd gemaakt. Achteraf vind ik dat champagnecreme misschien wel het beste tot zijn recht komt zonder andere toevoegingen erbij, het is zo echt al lekker genoeg!
mascha schreef:Ik ben geen wijn of champagne drinker, maar Canei is toch heeeeel wat anders dan champagne??? Ik hoor altijd van wijndrinkers dat Canei heel vies is?! Misschien niet door de botercreme? Maar ja, wat ik al zei, ik heb er de ballen verstand van (van de smaak, want ik vind het allemaal even vies).
Een "echte" wijndrinker lust inderdaad geen Canei want Canei is zoet. Het is gewoon een zoete wijn, net als zoveel anderen, maar het is een mousserende wijn. Het is inderdaad heel iets anders dan champagne, hoewel champagne uiteindelijk ook maar een wijn is. Maar alleen wijn die uit Champagne komt mag champagne heten.
Iemand die zegt dat Canei heel vies is, tsja dat kan... het is en blijft toch simpelweg een kwestie van smaak... (ikzelf vind het erg lekker )Over de botercreme mix gesproken: ik denk dat je die met de meeste likeuren wel kan maken. Het water vervangen door likeur, welke dan ook. Alleen met likeuren moet je denk ik half/half doen want dat is natuurlijk sterker dan wijn.
Ik doe ook weleens een paar eetlepels brandewijn door de botercreme, dat is neutraal (en heel lekker!)
Ik weet wel hoe champagne gemaakt word (ingewikkeld ) en ik weet ook dat het uit het gebied champagne moet komen wil het zo mogen heten (al wordt er veel geimporteerd omdat ze te grote vraag hebben wat eigenlijk niet mag, en dat ze het gebied nu gaan uitbreiden blablabla). Ook weet ik dat er veel alternatieven zijn van dezelfde of betere kaliteit (over smaak valt niet te twisten Maar volgens de smaaktests van 'de kenners'). Kortom, ik weet wel het een en ander van, ik vind het alleen allemaal vies .
Maarrrrr nu dacht ik toch dat champagne meestal niet zoet was?!
Canei is wel lekker goedkoop, natuurlijk Hebben ze daar geen droge van?
Ik was eigenlijk van plan om bijvoorbeeld Cava te gebruiken voor de creme. Maar die is alsnog wel duurder dan Canei...
Ik heb inmiddels die champagnecreme van het forum (van annelies55) hier gemaakt voor de bruidstaart die ik heb gemaakt. Ik ben zelf geen fan van welke alcoholische drank dan ook, maar toch vond ik 'm erg lekker. De mousse is ook veel luchtiger dan de botercreme met champagne (daar had ik de taart die was gevuld met de mousse mee afgesmeerd) dus persoonlijk vind ik de botercreme met champagne niet geschikt om een taart mee te vullen. De combinatie met wat vruchterigs is wel heel lekker vind ik, maar ook zo los was hij erg goed te gebruiken. Ik heb overigens cava gebruikt omdat die inderdaad veel betaalbaarder is, maar volgens mij kan je er elke drank in stoppen die je lekker vind (bijv canei met wat minder toegevoegde suiker dan als het toch al zoet is)
Ik heb net ook de creme gemaakt (bij gebrek aan botercrememix). En had toevallig ook een fles Canei staan dus die ervoor gebruikt. Hopelijk is die morgen een beetje goed opgestijfd want dat wilde net niet zo heel erg.
En ik heb ook een frambozenmousse gemaakt, dus die smaakjes gaan bij elkaar in een taartje (als ik niet te veel tussendoor snoep eh kijk...:D)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » champagne vulling voor bruidstaart