1

Onderwerp: Kersttaart

Hey iedereen,
Ik was eens gaan kijken naar de taarten van vorige jaren en vroeg me twee dingen af:

Waaruit is deze bekleding gemaakt? hoe maak je dat sneeuwengel effect?  En die kerstboom, waaruit is die gemaakt?
http://www.deleukstetaarten.nl/galerie/images/albums/wendy_kersttaart1.jpg
En hoe zijn deze sneeuwvlokjes gemaakt?
http://www.deleukstetaarten.nl/galerie/images/albums/rianne_kerst_.jpg

2

Re: Kersttaart

Die kerststerren zijn gemaakt met uitstekers, verkopen ze in de webshop, erg populaire uitstekers!!

De eerste taart lijkt me er een van Wendy, die kerstboom kan je van fondant of marsepein maken er staat bij Wereld Wijde Web een link naar een howto

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3 Laatst bewerkt door Kellyke (21-12-2007 16:04)

Was dat de plunge cutters, set van 3 uitstekers? want die heb ik besteld in de webshop :)

die link naar de how to vind ik precies ni?

Maar hoe is die sneeuw gemaakt? is dat fondant?

grtz

4

Ik denk dat de sneeuw icing is

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

ik moest vandaag nog aan je denken! alles ok? terug tijd om wat taarten te maken?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Hihi, leuk :)

Ja alles cava he.  tis nu eindelijk eens een weekje vakantie, dus dacht "zal nog maar eens wat taartjes maken", tis al lang geleden. 

Inge van de webshop was zo vriendelijk mijn te late bestelling toch nog op te sturen, dus hoop dat ik voor oudejaar mijn taartjes nog kan maken :p 

Ga mij eens wagen aan het sneeuwlandschap.. nu nog weten hoe het moet :p

Heb wel jouw taartjes gevolgd op je album.. je zit ook wel niet stil he :)

grtz

7 Laatst bewerkt door lune (22-12-2007 00:10)

hier in ieder geval de how to van de kerstboom
http://vimeo.com/329899

en ik heb het winterlandschap ook gemaakt, en ik heb het sneeuw van icing gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17053

Alles goed???? nee 3 fout

8

Als ik de taart van Wendy zo bekijk lijkt het mij dat hij bekleed is met rode marsepein (of fondant), maar wat is het witte erbovenop?  toch niet enkel icing? het lijkt zo glad? 

Iemand die de workshop gevolgd heeft en weet hoe het gedaan is?  of Wendy zelf?

9

Ik heb vorige week de dagworkshop bij Wendy gevolgd en heb ook zo'' n taart gemaakt.
De bovenbekleding was voor de helft marsepein en de andere helft fondant,dat doorkneden en dan de bovenkant bekleden,de rand is icing,de rode rand ik dacht ook fondant wat al rood gekleurd was,van Bakels.
hoop dat ik je wat heb geinformeerd,misschien dat Wendy ook nog wel reageert hierop.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

10

Mja, waarmee het gemaakt is maakt eigenlijk ni zoveel uit ze.. het is de manier waarop.  Dus als ik het goed begrijp is eerst de volledige taart bekleed met een rode kleur, en dan bovenop de taart nog eens een laag witte en dan de zijkanten afgewerkt met icing?

11

niemand?

12

Jawel hoor :). Je had het volgens mij goed begrepen: eerst helemaal bekleden met rood, dan bovenop wit en afwerken met witte icing.
Als ik het goed zie (maar pin me er niet op vast) is de sneewengel gemaakt door het figuur van zo'n engel in de witte laag te maken en die voorzichtig in te wrijven en daar dan weer een "rommelig" (het moet tenslotte sneeuw lijken) randje icing. De sneeuwballen zijn ook gewoon van marsefond (of alleen van fondant).
Succes!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

13

Nee,niet helemaal bekleed met rood alleen de zijkant met rood fondant en dan de bovenkant met een vierkante lap marsepein/fondant en dan afsnijden.
Zowel de sneeuwengel als de vijver is gemaakt met karton als sneeuwengel/vijver uitgeknipt met aan beide kanten bakpapier en deze op de taart gelegd daarna eerst een stuk blauw voor de vijver en daarna de witte bekleding met smoother  eover heen en dan volgens de lijnen van het karton uitsnijden en uithalen het karton.
Randje icing spuiten.
Hoop dat het duidelijk is.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

14

Hoe bekleed je enkel de zijkanten van een taart?  dan heb je toch een lijn waar de twee kanten samenkomen?

15

volgens mij heeft ze dat opgelost door die icing te spuiten op het randje (de ijsspegels)

Mijn website: Presentaart

16

Nee ik bedoelde langs de zijkant.. als je enkel de zijkanten bekleed, drapeer je toch een strook marsepein rond de taart maar heb je toch twee uiteinden (dus een verticale lijn waar ze samen komen)?  of bekleed je eerst gans de taart en snij je dan het bovenstuk eraf?  maar dan is al die marsepein verloren want dan hangt er botercr