1 Laatst bewerkt door bakker (29-12-2007 08:37)

Onderwerp: hoe zal ik mijn bicuit het beste bekleden

ik ben me een paar dagen aan het afvragen hoe ik mijn biscuit zal afwerken ik zou het graag met marsepein doen maar ik weet niet hoe jullie dat eigenlijk doet of te wel met slagroom te kleuren en zo te spuiten in een figuur maar welk zou ik dan het beste pakken kan iemand mij hierin raad geven

alvast bedankt

groetjes bakker

2

Re: hoe zal ik mijn bicuit het beste bekleden

da's een moeilijke vraag het is namelijke maar net wat je zelf het leukste lijkt om te doen of uit te proberen,
Als je niet weet hoe je marsepein moet gebruiken staat er links in het menu bij de howto, technieken, het web een filmpje hoe je moet bekleden met marsepein/fondant.
Het spuiten kan ook met gekleurde botercreme, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan dus daar kan ik je niet bij helpen

Alles goed???? nee 3 fout

3 Laatst bewerkt door bakker (29-12-2007 10:53)

ik heb een idee gevonden ik ga op mijn biscuit een of meer dere sterretjes spuiten en 2 of een champange glas spuiten met slagroom en ik ga de slag room kleuren met smarties ik ga eerst dus de gele smarties eruit pakken en in de room even in laten weken zodat het gele naar boven komt de smarties uit nemen en dan gewoon de slagroom verder op kloppen en je hebt een geel goud kleurige room en dan kan ik de sterretjes en de kleur van de champange er mee kleuren

4

Dat is een slimme manier om slagroom te kleuren als je geen kleurstof in huis hebt! Laat je even weten of het werkte?

Maar ik begrijp niet helemaal of je nu rechtstreeks op de biscuit gaat spuiten of op marsepein....Want slagroom spuiten op marsepein moet je niet te lang voor het opdienen doen hoor, anders smelt je marsepein (een beetje).

Succes! Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

ik was van plan om eerst een gewoone biscuit te maken met slagroom maar toen ik de room weest gaan hallen was dacht ik eraan dat ik het ook met marsepein zou gaan maar nu heb ik toch besloten om met slagroom te gaan doen het resultaat zal ik later met de foto bekent maken maar ik heb al een paar proefjes met melk en smarties erin gedaan en die ging goed buiten het rood het kleurde te fel naar roos maar het gaat wel lukken hoop ik