1

Onderwerp: weet iemand hoe je roosjes moet spuiten??

halloo allemaal

Ik maak vooral taartjes met creme, maar ik vroeg me af hoe je nou je creme moest maken om mooie roosjes te kunnen spuiten??

weet iemand wie daarvoor workshops geeft??
ik woon in zwolle dus een beetje in die omgevening.

Oh ja ik vroeg me ook af waar kan je kleuren kopen om je creme een kleur te geven. dus dat ej het met de creme kan mengen om een bijvoorbeeld een roze kleur te krijgen voor roosjes, wat ik ook heel vaak zie is dat ze het bovenste rand van de roos een kleur geven.

Ohh soveel vragen. :D
Hoop dat iemand me kan helpen..

2

Re: weet iemand hoe je roosjes moet spuiten??

Hoi Christina,

via de site van wilton kun je al veel leren en met de icing colors van wilton ( hier te verkrijgen in de webshop) kun je dus je creme of icing kleuren.

gr. isabel

3

hier youtube daar staan een aantal filmpjes op, makkelijker dan een plaatje

http://www.youtube.com/results?search_q … mp;spell=1

Alles goed???? nee 3 fout

4

oh gewelidig dankje moet je deze es zien hoe snel ze het doet
http://www.youtube.com/watch?v=I1x2pkILr_g

5

hoe versier ik een taart in 3.55 minuten :D

Alles goed???? nee 3 fout

6

Jee wat snel zeg! Enne het valt me op dat zij geen bloemennagel gebruikt.......... misschien makkelijker?

7

Het lijkt wel of ze het gewoon op de punt van een potlood doet.... Lekker fris zeg! Of zie ik het nou niet goed? :think:

Monique63

Carpe Diem !

8

Tja, het is inderdaad wel erg snel. Toch denk ik dat het er alleen leuk uitziet als je het vluchtig bekijkt. Zou je er wat beter naar kijken lijkt het me niet netjes gemaakt, dat kan toch nooit zo snel?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

monique63 schreef:

Het lijkt wel of ze het gewoon op de punt van een potlood doet.... Lekker fris zeg! Of zie ik het nou niet goed? :think:

Monique63

Nee als je de reacties op haar video leest zie je ook een reactie van haarzelf er tussen staan

"I make roses on a dowel.the long sticks you get in the craft department.cut it to a comfortable size,and sharpen the end with a new pencil sharpener. "

Ze maakt ze op een dowel / duvel ( geen idee hoe jullie die dingen noemen haha )

Hoi Christina,

Helaas woon ik niet in de buurt van zwolle maar het roosje van botercreme zit in mijn beginners workshop.
Ik houd de wilton methode aan bij mijn workshops en moet zeggen dat hier nog nooit iemand de duer uitgegaan is zonder mooie roos.
kijk op wilton.com bij de technieken en zorg ervoor dat de hoek die de tip maakt goed is(dus voor iedere rij blaadjes iets meer naar buiten) en laat het uiteinde van de spuitzak naar je schouder wijzen.
maak alle blaadjes even lang (1,5, cm)en begin ieder blaadje iets achter het vorige( dus wel elk blaadje afhechten en geen slierten om je kern heen spuiten!!!)

zorg voor een goede kern. 1,5 x de hoogte van de opening van je tip en maak hem mooi breed en mollig zodat je ruimte hebt om de blaadjes eraan te maken.

succes met oefenen .

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

11

hahhahah tja het is wat met al die roosjes,

dankjewel saskia.
Ik heb het geprobeerd, wat jij zei alleen mijn creme is zeg maar best wel vloeibaar dus het blijft  niet echt goed zittn, want hoe mak jij je creme gewoon met boter??

Het is echt zo gezellig op deze site, iedereen die helpt elkaar.

iedereen een fijne jaarwisseling he en een gelukkig 2008

kijk voor het recept van de botercreme die geschikt is voor roosjes even op mijn site onder recepten je moet de stijve vorm hebben het beste werkt de crisco variant omdat de gewone boter/margarine eigenlijk al teveel water bevat.

succes.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!