1

Onderwerp: 12 cm bolletjes en kapsel invriezen?

Heb de ikea bolletjes gekocht, een grote maar ook een stel van die van 12 cm.
Zit me nu alleen af te vragen word dat een 1 persoons taartje of is ie daar toch te groot voor?

En ik lees dat vele van jullie de gebakken kapsels in de vriezer bewaren. Nu vraag ik mij af hoe lang ze daar goed in blijven? Ik heb namelijk een grote vriezer en lijkt me heel relaxt om daar een paar kapsels in te hebben liggen (dus gewoon een dagje bakken en dan alles in de vriezer) omdat het met mijn werk en kids niet altijd uit komt om de dag voor ik zou willen versieren een taart te bakken. Kan dat?

2

Re: 12 cm bolletjes en kapsel invriezen?

Er zijn mensen die stoppen een taart een jaar in de vriezer, dat vind ik best wel een beetje te lang, maar een paar maanden kan makkelijk. Helemaal voor gewone kale kapsels. De Ikea bolletjes zijn leuk voor 2 personen. Al zijn er natuurlijk mensen die ze alleen opeten, haha.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

eh...................gevuld met chocolade en overgoten met ganache..................O-)

Alles goed???? nee 3 fout

4

Ik heb een bolletje (action) van 15 cm en daar kunnen makkelijk 4 stukken uit, ze zijn vrij hoog en het vult als een blokje beton :D

Alles goed???? nee 3 fout

5 Laatst bewerkt door jolanda71 (28-12-2007 23:29)

Hoe groot is de bol van ikea dan? Ik wil in januari de boobs gaan maken voor mans verjaardag. En hoeveel stukjes gaan daaruit. Moet taart maken voor man of 30. Niet alleen maar boobs hoor :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Die bolletjes zijn prima voor 2 tot 4 personen vind ik zelf. 2 grote eters of 4 normale ;) En gewoon: hop in de vriezer hoor, paar weken kan inderdaad prima.

@Jolanda: dat maatje is een leuk maatje voor boobs :Y 12cm, blanda serie van Ikea.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

jolanda71 schreef:

Hoe groot is de bol van ikea dan?

Ze hebben allemaal verschillende maten van 5 cm tot iets van 36 cm ofzo

8 Laatst bewerkt door cassie (29-12-2007 01:13)

Mooi ! dan ga ik maar 's iets in het voren bakken!!
En ik hou het voorlopig dan maar op 2 personen... :P over een poosje zijn we misschien een beetje uitgegeten op alle taart, dan kan ik ze altijd nog kleiner snijden....