1

Onderwerp: ouwel opplakken

Misschien staat het hier al wel ergens, kan het in ieder geval niet vinden
Volgende week is mijn zus jarig en zij is helemaal gek van Winnie the Poeh (ik ook trouwens).
Nu zag ik op een website een ouwel staan van Winnie van 29 cm doorsnede
Nu dacht ik bij mezelf: als ik daar nu eens een taart mee maak
Ik bak dus een taart, snij hem door en vul hem. Dat lukt tot nu toe nog wel. De botercreme er overheen en de fondant zaou me ook nog wel lukken, hoop ik, met jullie tips
Maar dan: hoe blijft dat geval erop plakken?
En kan ik er daarna nog slagroomtoefjes omheen spuiten of wordt dat te druk?
Graag tips
Aub, zo snel mogelij, dan kan ik die ouwel vast bestellen

2

Re: ouwel opplakken

hier is een redelijk recent topic erover:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=13781

Mijn website: Presentaart

3

Er wordt verteld dat je de ouwel op de fondant kunt plakken met piping gel
En dat je die heel makkelijk zelf kunt maken
Hoe doe je dat dan?

4

even zoeken met de zoekfunctie.
Piping gel en dan bij ingezonden recpeten. Dan moet je wel wat kunnen vinden. Je kan het ook kopen bij de webshop volgens mij.

Mijn website: Presentaart

5 Laatst bewerkt door Carin (28-12-2007 20:29)

Piping gel moet je zeker niet kopen want dat is behoorlijk duur spul en je maakt het snel en makkelijk zelf! En ook nog eens goedkoop! Recept staat hier op het forum.

Ik print zelf ouwels, en gebruik ze dus ook heel vaak op taarten. Plak altijd met piping gel, ooit 1 keer met jam gedaan maar dat was geen succes.

Ikzelf werk wel altijd het randje af omdat dat veel mooier staat. Het mooiste vind ik dan hele kleine toefjes spuiten (creme).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Hier ligt ook nog een pooh-ouwel, alleen heb ik besloten mijn verjaardag niet te vieren, dus moet ik maar een 'zomaar' taartje maken. Ik heb de vorige keer de ouwel erop geplakt met heel weinig water, het kan wel, maar dan moet de ouwel wel een beetje flexibel zijn.
De randjes zou ik wel mooi afwerken, staat veel leuker, bij Pooh zijn bloemetjes mooi!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com