1

Onderwerp: vanille extract

Even een vraagje.

Om chocolade fudge te maken moet je vanille extract toevoegen. Waar koop je dit? Is dit te verglijken met de aroma's van bijv dr Oetker die je in de supermarkt kunt kopen? Ik heb al op het forum gezocht en op google maar kom er niet uit.

Gr Sarina

2

Re: vanille extract

Dat is niet hetzelde nee. Nu gebruik ik de aroma's volop in taarten en botercreme, maar zou het voor fudge niet gebruiken.
Ik heb het weleens in Duitsland gekocht, maar daar heb je niets aan denk ik. Misschien bij de toko???
Wat ik wel veel gebruik als het wat natuurlijker moet, is vanille gebruiken (de binnenkant van een stokje). Je kan dat kopen bij de natuurwinkel, het is gewoon een klein potje met vanille (poedervorm). Heel erg lekker en echt ;)
Maar dat extract... Oh ja, de bijenkorf heeft het en betere bakwinkels (kookwinkels) vaak ook wel.

Mijn website: Presentaart

3

chocolade fudge is toch niet hetzelfde idee als die toffee-achtige fudge? Volgens mij kan je dan wel die flesjes van oetker gebruiken hoor.

Ik dacht trouwens ook eens vanille-extract gekocht te hebben in het buitenland, maar blijkbaar toch een klein taalprobleempje, want toen ik het wilde gebruiken bleek het vanillesuiker te zijn... :lol:

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4 Laatst bewerkt door mascha (28-12-2007 10:50)

Ja, dat is volgens mij wel vanille fudge, maar dan met chocoladesmaak :) (in Nederland heet het geloof ik ook caramels, van die blokjes die heel lekker zijn en waar je je dan misselijk aan eet :S).
Je moet het wel even schudden om te horen of het vloeibaar is ;) :lol:
Vanille had je goed toch ;) :D

Mijn website: Presentaart

5

Ik heb het wel eens bij zo'n Turkse winkel gezien !!!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl