1

Onderwerp: Iemand de nieuwjaarstaart van de how to al eens gemaakt?

Begrijp ik het goed dat ik een plak kapsel in een bolvorm moet proppen? En met de 2e (kleinere) plak de vorm moet afdekken? Zodat die 2e plak later de bodem van de taart wordt? Het lijkt me h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Iemand de nieuwjaarstaart van de how to al eens gemaakt?

euhm welke how to bedoel je??

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

3

De how to's hier op de site, links in het menu...

Groetjes, Carin

4

Tsja, het is mij ook niet geheel duidelijk. Volgens mij gewoon in de vorm duwen inderdaad, en dan vullen.
Ik heb weleens eerder gezien dat ze dat doen bij een banketbakker, en toen had ik ook zoiets van: blijft dat staan dan?!. Die vulde het gewoon met een losse vulling (slagroom en vruchten en nog wat erdoor). Dus het kan wel :)
Maar kunnen wij het ook is de vraag, of jij in dit geval...
IK denk dat je misschien nog niet teveel van de vulling moet snoepen als je een poging waagt ;) :lol:

Mijn website: Presentaart

5

Ja, t zal wel weer eens niet iets met drank zijn................

Zoals ik het lees moet je inderdaad je kapselplak in de bol proppen, en die andere als deksel gebruiken, maar dat moeilijke gedoe met rondjes tekenen kan makkelijker als je naar rudolf zijn oscar taart kijkt, gewoon een plakaat kapsel bakken en daar rondjes uitsteken.
http://tasteoflife.tv/recepten/recept/1 … ladetaart/
misschien omdat hij in de koelkast moet dat hij niet instort? dat zou je (Heel vaak met veel champagnecreme ;) ) moeten proberen

Alles goed???? nee 3 fout

6

je komt niet meer van je alcoholimago af :lol:

7

lune schreef:

je komt niet meer van je alcoholimago af :lol:

Ik heb 't in de gaten :lol:

Maar ik geef toe, ik was wel van plan deze taart champagnecreme te vullen :D

Groetjes, Carin

8

De howto is van Inge die hem zelf ook een (of misschien wel vaker) keer gemaakt heeft en het blijft gewoon goed :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Ik ga het gewoon proberen. Ik bak wel 2 dunne plakken kapsel en ga die grootste in de blokkerbol proppen (is de enige grote bolvorm die ik heb, verder heb ik wel boob-vormen maar die zijn erg klein hiervoor).

Ik vraag me alleen nog af of ik de plak in de bol moet proppen als 'ie nog warm is. Want bij zo'n opgerolde cake gaat dat goed, oprollen als het warm is. Als het eenmaal koud is lukt het niet meer.

Wat zal ik dan nog door de champagnecreme heen doen? Ik zit te denken aan een potje framboosjes.

Groetjes, Carin

10

Carin schreef:

Wat zal ik dan nog door de champagnecreme heen doen? Ik zit te denken aan een potje framboosjes.

Ik zat te denken..........nog veel meer champagne :lol:

11

of een krokant chocolade laagje (tja, wat jij met drank heb, heb ik met chocola :D ik gooi/strooi/proef het overal en altijd ergens doorheen)

12

Frambozen ja!! Goed plan :) (is -ie ook nog gezond ;))

Mijn website: Presentaart

13

mascha schreef:

(is -ie ook nog gezond ;))

Jaaa frambozen dus!

Groetjes, Carin

14

Hoi,

Misschien een beetje late reactie!! Ik lees veel op het forum en bak ook taarten sinds oktober 2007, maar het komt er op de een of andere manier niet van om alles eens te showen, want ben er best wel trots op...

Maar goed.. over deze taart; die heb ik met kerst 2007 gemaakt... En het was super!! Had echt zoiets vav; waar begin ik aan?? Maar door de gelatine wordt de vulling stevig en blijft het allemaal perfect staan.. Iedereen was superenthousiast en in juni moet ik hem weer gaan maken.. Voor mijn schoonzus haar verjaardag.. Die was zo enthousiast dat ze hem graag voor haar verjaardag wil hebben.. Ik maak de taart dan alleen denk ik wat anders op!! Het kapsel scheurde bij mij trouwens wel met instoppen in bolvorm, maar daar zie je niets meer van natuurlijk als ie opgemaakt is.

groetjes, dominique