1

Onderwerp: Ook nieuw hier..

Hoi

Allereerst heb ik veel bewondering voor jullie mooie taarten!! Ik hoop dat ik ooit ook nog eens zo'n mooie taart kan maken!
Ik kwam van de week op deze site terecht en kijk er nu steeds op. Echt super leuk! Ik heb gelijk wat fondant besteld en bakmix. Ik kreeg het vandaag al binnen, echt super snel. Ik ga van het weekend een taart proberen te maken voor de kerst. Ik bakte wel regelmatig een taart en vind het altijd leuk om bakspulletjes te kopen enzo maar nu heb ik echt zinin om zo'n mooie versierde taart te maken.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn eerste taart gaat lukken.
Heeft iemand nog een tip voor mij? Ooh ja waar kopen jullie je fondant en marsepijn altijd of maken jullie ook zelf fondant?

Gr Sarina

2

Re: Ook nieuw hier..

He welkom hier op het forum. Gezellig hoor weer een bakster er bij. En natuurlijk zitten we met smart te wachten op je mooie eerste baksel! Dus posten die foto straks he?
Ik geloof dat de meesten hun fondant toch wel via de webshop kopen. En natuurlijk word er af en toen ook zelf gemaakt of ergens anders gekocht.
Er zijn door nederland heen wel wat adresjes.

Succes!

3 Laatst bewerkt door sarina (21-12-2007 19:18)

Hoi

Bedankt voor je reactie. Woon jij in Waalwijk? Ben je weleens in de taartwinkel in Den Bosch geweest? Kun je daar veel spullen krijgen?

Ik kom namelijk regelmatig in het centrum van Den Bosch, meestal om te shoppen.

Gr Sarina

4

Hoi Sarina,

ook een hartelijk welkom van mij!

Tuurlijk zijn er andere plekken om achter fondant of marsepein aan te gaan... groothandels als Makro, Sligro of Hanos... de taartwinkels waar jij het ook over hebt, in Den Bosch heeft denk ik ook wel het een en ander...

... maar het is zoooo makkelijk om lekker thuis te shoppen in de w(h)ebshop!

Succes en veel plezier met bakken en decoreren en ik ben benieuwd naar je baksels!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

bedankt voor je berichtje. Ik heb vandaag mijn allereerste taart afgemaakt en het was een beetje een drama.. Die taarten van jullie zijn zo strak. Ik kreeg dat dus niet voor elkaar. De zijkant is bobbelig gedeukt en alles wat niet lijkt op strak.
De bovenkant valt dan nog wel mee. Maar ja gewoon veel oefenen. Vind het wel super om te doen.

Gr Sarina

6

Zet je 'm niet in de Taarten Parade????

Ach... toe nou!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Ja ik zal hem er vandaag proberen op te zetten. Iedereen vond hem wel erg lekker.. Ook al vond ik hem een beetje gedeukt enzo.Ik ga gewoon veel oefenen. Wat heb jij veel taarten gemaakt zeg! Echt super leuk zeg!!

Gr Sarina

8 Laatst bewerkt door knubje (27-12-2007 16:21)

Hoi Sarina,

Ook van mijn kant een hartelijk welkom hier.Weet waaraan je begint want het is erg verslavend hoor ;)
Ben benieuwd naar je taart.Ik heb tot nu toe de fondant in de webshop gekocht maar wil het eens proberen om ook zelf te maken.Ben zelf ook pas begonnen en dan is kant en klaar wel zo makkelijk hihi.
Wat het strak maken van je fondant/marsepein betreft,ik heb sinds vorige week de smoother gekocht in de webshop en dus voor het eerst gebruikt en kan nu al niet meer zonder.Erg fijn om je taarten daarmee strak te maken.Hoef je natuurlijk niet perse te kopen,want met je handen kan het ook.Flink oefenen

Veel plezier hier en  we hopen veel taarten van je te mogen bewonderen.

Groetjes Angelique

9

Bedankt voor je berichtje. Dus je bent ook net begonnen? Echt leuk he. Ik heb  van deweek mijn eerste taart gemaakt. Hij was echt super lekker maar zag er niet echt uit. Vooral de zijkanten, helemaal gedeukt en gescheurd. Maar ik ga gewoon veel oefenen. Vandaag een bscuit gebakken, ben zo enthousiast, heb er echt zinin netzoals iedereen volgens mij op dit forum. Hoe was jou eerste taart gelukt? Merk je dat het nu wat beter gaat?

Gr Sarina

10

Ik ben net 2 weken geleden begonnen met taarten maken.En heb 1ste kerstdag mijn 2de taart dus pas gemaakt.
Mijn eerste taart was wel redelijk gelukt.Dat is die op de foto naast mijn naam hihi.
Ik ben op zich wel creatief aangelegd als ik maar weet hoe het moet!
Echt beter gaat het nog niet want het waren er pas 2 :lol:
Maar het zal door het vaak te doen steeds beter gaan.Er is nog zoveel wat ik graag wil leren :s en nog moet leren.
Door veel te lezen hier op het forum kom je al een heel eind.Vooral de zoekfuncite gebruiken.
En kom je er dan nog niet uit dan vraag je het toch gewoon hier op het forum.
We zijn er tenslotte om elkaar te helpen.En gewoon je taarten showen hoor.Er zijn altijd wel mensen die eventueel tips hebben.En vaak denk je dat iets niet uitziet en anderen vinden het geweldig hihi.

Groetjes Angelique

11

Was dat je eerste taart joh? Echt goed gelukt zeg! Ik heb deze site van de week ondekt en heb er echt al veel info van af gehaald! Ook heb ik een paar vragen gesteld en kreeg echt snel antwoord, echt super! Ook de webshop vind ik goed werken. Kreeg mijn bestelling al na twee dagen binnen! Ik wil snel weer een bestelling doen, wat heb jij zoal besteld? Ik ben echt helemaal enthousiast.

12 Laatst bewerkt door knubje (27-12-2007 21:15)

Ja de webshop werkt echt supersnel en erg vriendelijke service.
Ik heb inmiddels al voor toch al een groot bedrag besteld haha.Hoefde geen verzendkosten te betalen.......dus dan weet je wel genoeg denk ik.:shhh:
Ik heb vooral flink wat uitstekers,fondant,mixen enz besteld.Wat echt een mooi boek is, is het boek " hoe versier ik een lekker koekje"van Peggy Porschen.Daar staan zulke leuke en mooie dingen in zoals,koekjes,taarten en cupcakes.
Verder heb ik ook natuurlijk nog wat benodigdheden gekocht zoals taartenzaag,smoother,spuitzakken,spuitmondjes enz gekocht.Dus ik kan vooruit................maar heb alweer een hoop op mijn verlanglijstje staan uit de "hebshop" hihi.

Groetjes Angelique

13

Welkom bij de verslaafden!
Over die strakke taarten: da's vooral een kwestie van oefenen :D

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

Heee Sarina....

van harte welkom op dit geweldige forum.....heel veel plezier bij het maken van taarten en blijven oefenen...en showen he....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl