1

Onderwerp: Kant en klare bavaroise

Ik ben nog niet zo'n held met het bakken en vullen.  Maar ik ben op internet een kant en klare bavaroise poeder tegengekomen. Dat lijkt me nou zo hanidg ipv mijn normale kledderboel, omdat ik het zelf allemaal niet lust ben ik elke keer mijn hoofd aan het breken welke smaken ik dan zal doen.

Wie heeft het ooit eens geprobeerd en was het wat? Dit zijn de smaken die werden aangeboden. 

Bavaroisepoeder kersen

bavaroisepoeder frambozen

bavaroisepoeder mango–abrikozen

bavaroisepoeder passievrucht–perzik

bavaroisepoeder chocolade

Ow trouwens ze zijn niet zo kant en klaar hoor, er moet nog slagroom en lauw water en dan ben je klaar.

ALs de feestdagen voorbij zijn, ga ik vragen of de webshop ze misschien ook willen aanbieden.

2 Laatst bewerkt door Petra81 (26-12-2007 20:45)

Re: Kant en klare bavaroise

Ik gebruik regelmatig bavarois poeder. het meest gebruik ik aardbeien, het is echt erg lekker.
De webshop gaat het voorlopig niet verkopen ivm de hoge kosten (heb ik al eens gevraagd). Ik ga het daarom straks zelf verkopen in banaan, aardbei en chocolade.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Ik vind het heeerlijk........  heb eens een keer een hele sortering gekocht bij de bakzolder in elburg. zelf zijn wij erg weg van de citroenbavarois. ook de visite vindt het erg lekker fris in een taart.

4

Ik haal hier altijd bavaroisepoeder in de smaken banaan en aardbei. Heerlijk. Opgeklopte slagroom en een beetje water erbij en smullen maar!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

ik heb het eens gekocht (op de markt) van frambozenbavarois en vond het echt niet lekker, volgnes mij kan er niks tippen aan zelfgemaakte :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

ja, wel lekker hoor, moet wel goed stijf worden of kan het gewicht van het biscuit niet dragen.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

waar kopen we die bavarois??
citroen lijkt me ook wel lekker

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

8

yvonneke schreef:

waar kopen we die bavarois??
citroen lijkt me ook wel lekker

als je kijkt op www.bakzolder.nl dan staan alle bavarois daar. Op verzoek sturen ze ook op. Met 1 zakje kan je 2 keer samen met een busje slagroom bavarois maken dus goed voor een ruim halve liter bavarois.

9

Ik geloof wel dat zelfgemaakte lekkerder kan zijn. Maar als je niet altijd de tijd hebt is dit ook zeker een uitkomst. ow en de bavarois die ik boven aan had opgeschreven zijn van piece of cake site.

10

Sher schreef:

Ik geloof wel dat zelfgemaakte lekkerder kan zijn. Maar als je niet altijd de tijd hebt is dit ook zeker een uitkomst. ow en de bavarois die ik boven aan had opgeschreven zijn van piece of cake site.

niet mee akkoord, je kan al bepaald dingen op voorhand doen, zoals voor frambozenbavarois bvb de frambozen koken met de suiker en zo invriezen, als je ze nodig hebt ontdooi je, gelatine erdoor en de slagroom !! neemt niet veel meer tijd in beslag dan het papje roeren en de slagroom opkloppen :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11 Laatst bewerkt door Sher (27-12-2007 17:46)

Nou dat weet ik niet hoor. Ik ben zelf namelijk een lui typje. En de vulling tja. Bij mij gaat de taart om het decoreren en alles daarvoor is gewoon voor werk wat moet gebeuren voordat ik kan decoreren. Hmmm als ik dat zo terug lees, staat dat zo raar hahahahahah :D

En eerst frambozen koken enzo tja klinkt wel als een kliederboel toch, belluna?
Voor mij zou die kant en klaar bavaroise wel een uitkomst zijn. Als ik een grotere keuken zou hebben dan kan ik alles uitgebreid vanuit niks maken.

12

Hey ik heb gekeken op bakzolder maar helaas zit het niet echt dichtbij Den Haag. Is er niks anders wat kant en klaar mixxen verkoopt richting den haag?

13

Vanaf januari ga ik het verkopen Sher, ik weet niet of dat voor je te doen is? Ik stuur het op via voordelig posttarief dus ben je voor het verzenden niet veel kwijt.

Ik gebruik zelf altijd de poeders en ik vind ze echt onwijs lekker!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

14 Laatst bewerkt door Sher (27-12-2007 18:37)

Ik weet niet of het zo netjes is om dat op deze forum te doen. Kun je me mailen met welke smaken je allemaal gaat aanbieden?

15

Hoeveel van jullie zouden zo'n kant en klaar pakje gebruiken als de webshop het zou verkopen? Of gaat er echt niks boven de eigen gemaakte versie? Ben nieuwsgierig. :O :lol:

16

Ik zou niet weten hoe je het zelf moet maken. Vandaar dat ik de poeders gebruik. Zag ze liggen bij de taartwinkel en er eentje meegenomen om te proberen. Sindsdien heb ik altijd wat in voorraad liggen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

17

kijk eens in de hebshop....wat hebben ze nieuw:
tatatatadaaaa

de bavarois mix

www.juffrouwtaartshop.nl

18 Laatst bewerkt door Sher (27-12-2007 21:13)

ieieieieieieieieeieieieie IK ga meteen kijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb gekeken, het is de standaard bavaroise. DUs daar kom je dan ook al een eind mee verder. Ik hoop dat ze later alsnog de exotische smaken oppikken. (mango-perzik combo). De tijd zal het leren.

19

Ik had het van de week al gezien maar wilde het nog niet posten omdat ik niet wist wanneer het 'live' zou komen.
Toevallig wel net met Inge er over gehad; die 50ml water kun je vervangen met vanalles: verse sinasappelsap, gepureerde aardbeien, etc.  Zo kun je zelf ook al je exotische smaakjes maken (tot die ook in de webshop zijn ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

euhm ik zal inge ook ff melden dat het tijd word voor de baileys koffie creme :lol:

www.juffrouwtaartshop.nl

21

Joepie, frambozen smaak en kersen smaak eeehhh perzen smaak. Toe maar alles hihihihihhihhi

22

Lekker is dat komen ze ermee als ik het niet meer nodig heb ;)

Groetjes Petra,

23

Jammer peet, andere keer beter dan toch? :) ;)

24

Welke smaak zouden jullie aanraden?

25

Sher schreef:

Welke smaak zouden jullie aanraden?

Ik gebruik alleen maar de bavaroisemixen die je hierboven hebt genoemd van piece of cake, en het is geweldig spul !! De smaken zijn erg lekker en super makkelijk om klaar te maken. Het wordt ook echt lekker stevig, ik doe altijd 2 lagen tussen de biscuitmix plus op een laag bavaroise doe ik dan nog een laagje fruit in de smaak van de bavarois.

De passievrucht-perzik is echt een Topper !! Aardbeien is ook erg lekker (die is tijdelijk even niet leverbaar hoorde ik gisteren :-(  De kersen is ook lekker maar ietsje machtig wel vind ik, en ik heb nu de mango-abrikoos besteld dus die moet ik nog proberen.

Maar ik kan je deze mixen echt aanraden, en ik blijf hopen dat ze ook hier in de Webshop gaan komen !

Groetjes Angelique