Onderwerp: Bewaren taart
Kan ik een taart, die ik met marsepein bekleed twee dagen van te voren al helemaal klaarmaken en dan in de koelkast bewaren?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bewaren taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan ik een taart, die ik met marsepein bekleed twee dagen van te voren al helemaal klaarmaken en dan in de koelkast bewaren?
Dat hangt vooral van de vulling af. De marsepein en de taart blijven wel goed (wel opletten dat je de taart op tijd uit de koelkast haalt omdat het gaat zweten en dan moet het weer opdrogen), maar niet alle vulling blijft even lekker.
Botercr
ik zou het wel doen, niet in de zomer maar nu wel.
Ja hoor het kan wel. Ik had toen de taart voor mijn zoon (met aardbeienbavarois) op maandagochtend gemaakt en woensdagavond hebben we er nog van op en was nog erg lekker!
Als het voor een ander is doe ik het trouwens liever niet.
ik had vorige week een taart "kado" gegeven...vandaag vertelde ze me dat hij zo heerlijk was ( joepie!) en dat ze nog een stukje had voor vanavond voor bij de koffie...dus met deze temperaturen kan het zeer goed! Als de taart maar goed koel staat! Invriezen kan ook ( heb ik nog niet geprobeerd).
Groetjes Isabel
Nog even een vraagje, ik moet de taart er op tijd uithalen om na het zweten te laten drogen, wat is 'op tijd'?
Kan een taart tussendoor nog terug in de koelkast? Heb zondag verjaardag van mijn dochter, krijg 's ochtends visite, 's middags, en maandag ook nog. De taart zal wel niet in een keer op gaan vermoed ik.
Ik ben een beetje huiverig voor marsepein in de koelkast, nog nooit gedaan, altijd voor vullingen gekozen die niet gekoeld hoefden te worden. Nu wil ik echter graag wel vullen met een 'koelkastvulling' (mascarpone of citroenkwarktaartpudding, ben er nog niet helemaal uit).
Ik maak mijn taarten altijd een dag vantevoren ('s avonds voor de volgende dag) en ik gooi ze altijd in de koelkast op de laagste stand, en hij zweet nooit.
in de doos, of zo open als het echt niet past.
Ik heb de taart van mijn dochter de hele dag op de aanrecht laten staan (met slagroom) en s'avonds de resten in de vriezer gegooid en de volgende dag mee naar mijn werk genomen (ingevroren, kon hij gewoon keihard in een plastic zak in mijn fietstas en hij was behoorlijk snel op moet ik zeggen, zonder klachten.
alleen hij was pas 's middags ontdooid, dat duurde erg lang
Normaal maak ik mijn taarten ook de avond tevoren, maar morgen moet ik werken ('s ochtends
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bewaren taart